|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt olja och filter, jag fyllde i tills det rann ut sen varmkörde jag lådan och fyllde sen i tills det rann över(bmw rekomenderad olja), men nu i för sig bara två dar senare när lådan är kall vill den till att slira lite och ta lite längre tid att sätta in D när tex bakat ut från garaget, men när den är varm går den hur mjukt och fint som helst. nån som kan ha nå tips! | |
|
Är du säker på att du fått rätt olja? Länk Länk |
|
|
Drog du igenom alla växlar innan du fyllde sista gången? Även den berömda plastkulan kan ju spöka |
|
|
Hur mycket varmkörde du?? I lådor med "nivåskruv" skall oljetempen vara min 30 - max 50. Om man har fel temp, blir det fel mängd, och därvid lustiga eller kanske hellre, mindre lustiga växlingskaraktäristika. mvh MW-Guru |
|
| jag har inte v8 lådan, oljan är rätt sort, varmkörde ca 8min genom alla växlar gick i ca 3-3,5 liter,rengjorde även magneterna, och bytte tråg packningen. | |
|
Ett bra tips är att inte byta olja i automatlådan. Då blir det inga bekymmer, och man sparar pengar. MVH |
|
|
Varför inte byta olja? Det är ju samma sak som om man inte skulle gå på toaletten det är ju ett måste eller? m.v.h Rickard fullfart spar tid |
|
| Harry2: Byter du olja i motorn? | |
320-325 |
tröttsamt .. |
| Nu har lådan klimatiserat sig den växlar som en dröm var väl bara tvungen att köra in sig lite | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.