AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.078

Problem efter byte av olja och filter i automatlåda?

Jag har bytt olja och filter, jag fyllde i tills det rann ut sen varmkörde jag lådan och fyllde sen i tills det rann över(bmw rekomenderad olja), men nu i för sig bara två dar senare när lådan är kall vill den till att slira lite och ta lite längre tid att sätta in D när tex bakat ut från garaget, men när den är varm går den hur mjukt och fint som helst.
nån som kan ha nå tips!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Är du säker på att du fått rätt olja?

Länk Länk
Mi
243
Mikaell
540iA Touring -94
Drog du igenom alla växlar innan du fyllde sista gången?
Även den berömda plastkulan kan ju spöka
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Hur mycket varmkörde du?? I lådor med "nivåskruv" skall oljetempen vara min 30 - max 50. Om man har fel temp, blir det fel mängd, och därvid lustiga eller kanske hellre, mindre lustiga växlingskaraktäristika.

mvh

MW-Guru
jag har inte v8 lådan, oljan är rätt sort, varmkörde ca 8min genom alla växlar gick i ca 3-3,5 liter,rengjorde även magneterna, och bytte tråg packningen.
Ha
198
Harry2
BMW 323i-96
Ett bra tips är att inte byta olja i automatlådan. Då blir det inga bekymmer, och man sparar pengar.
MVH
wi
107
wilma
525tdsA Touring -93
Varför inte byta olja? Det är ju samma sak som om man inte skulle gå på toaletten det är ju ett måste eller?

m.v.h Rickard

fullfart spar tid
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Harry2: Byter du olja i motorn?
320-325
tröttsamt ..
Nu har lådan klimatiserat sig den växlar som en dröm var väl bara tvungen att köra in sig lite
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.