AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
754

felspädning av bmws lädervårdsprodukt

st
11
staffant
320i -00
Okunnig om det engelska språket spädde jag ut en kapsylmängd (det ska vara hela flaskinnehållet) av bmws lädervårdsprodukt i 2,5 l vatten och blaskade på läderklädseln. Nu undrar jag om det bara är att göra om (på riktigt sätt) eller om klädseln kan ha tagit skada?

Vad innehåller lädervårdsprodukten egentligen, är det något som binder vatten och bevarar fuktigheten?

Tacksam för svar
Det måste ju gå bra att göra om på rätt sätt. Du har ju egentligen bara tvättat med vatten. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Vadå? Ska man späda ut lädervårdsbalsamet?
Det har jag aldrig gjort.
Ska man använda över 2.5 liter vätska på lädret? Låter mycket konstigt!
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Instämmer i det underliga...
Har aldrig spätt ut ngt dito.
Först lite vatten kanske, sedan spray, torka av, och sedan på med det vita "balsamet" ju... Måste bli knasigt att späda ut balsamet tycker jag...

*BAWORAK*
st
11
staffant
320i -00
Jag menar BMWs impregneringsmedel, det ska spädas med vatten.

Jag inser nu att produkten jag har inte är BMWs läderbalsam som det har talats så mycket gott om (inte nog med att jag läste instruktionen fel - jag har också fått fel produkt av BMW handlaren...)

Ursäkta att jag skapat förvirring.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Tips: Länk
Gemini__
Staffant: Har använt mig av detta medel med gott resultat som följd. Men först efter att jag använt mig av "BMWs rengöringsmedel för skinn" samt
"BMWs insmörjningskräm". Hur du går tillväga med dessa medel får du beskrivet om du följer "Morten M:s" länk. Men det visste du nog redan.

Tror inte inredningen tagit skada. Jag skulle dock vänta ett tag så att lädret torkat riktigt ordentligt, innan jag gör en ny behandling.

Mvh:
Thomas

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Du har antagligen köpt impregneringsmedel för caben.
Alltså tygimpregnering.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.