|
|
|
|---|---|
|
Jag vill bara säga först vad jag har för 323, en 79 som har bara gått 7200 mil 4 ägare 100% rost fri, ett riktig klipp, kanske lite för dyrt köpte jag den men va f++ gör det. Jag har original avgas rör på den som är sliten bara i första röret från motorn, ska jag bytta till sport system eller ha originalet kvar o bara bytta första röret. Vad är d för skillnad på originalet o sport rör? Var kan man få tag i sport rör? Hur låter bilen med sport o original rör (jag har håll i originalet som sitter på så jag vet ej hur dom egentligen låter)? Hur många hp för man med sport rör? Vad ska ja betala för det? Skriv gärna om ni har något? | |
| Köp Simons 2" system det gjorde jag, kostade 3000kr några år sedan. Det låter klart mer, men ger tyvärr inte lika mycket effekt som det låter..säg några hk extra...har du sportfilter + det systemet har du ca 150hk i din förmodligen friska bil. MAn byter aldrig första röret från motorn, då det sällan rostar igenom och jag har för mig att de flesta avgassystemen levereras komplett utan detta rör, dvs man får inte med det röret. Om du bara skall byta det så lär det vara så mycket jobb att det är onödigt att inte byta hela systemet. Ett tips är att satsa på ett begagnat extraktorrör till 323E21 samt köp till Simonssystemet så kommer du undan med under 5000kr för rubbet. Sedan skall det ju monteras också... | |
| Klart du ska ha orginalavgass. om resten av bilen är orginal | |
| Mener at de fremre rørene følger med i Simons settet. Har et sett som er noen år gammelt og der ligger de i esken. ( Fra originale "grenrør" og bakover) | |
| Runarn, intressant för mitt kompletta Simons saknade främre röret och min kompis råkade ut för samma sak. | |
| Hei! Min SIMONS sats som er et komplett system har nr: 034-K, og passer BMW 323i E21 77-8/82. De fremre rørene som følger med har nr: 034-1 ock 034-2 i følge monteringsanvisningen som er datert 950303. Satsen er levert av "MISAB". | |
| Jag har ett lätt begagnat Simonssystem som ligger och tar plats.. Simons har ju slutat med system till E21 :/ | |
|
hur tusan lossar man från grenröret på enklaste sättet? sitter någon ful bricka ivägen!! BmW - enjoy! |
|
| WmBrejzer, vadå bricka ivägen? är det problem med någon av muttrarna eller? kan vara trångt intill grenröret och man kommer inte åt med en hylsnyckel ibland. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.