|
|
|
|---|---|
| sugsidan vid turbokonv? | |
|
Svar Ja, om du vill ha kladdiga tryckrör och IC. //Ticco www.ticco.com |
|
|
HAHA!!! Bra svar! :-) Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Jag vet att saab gjorde så på sina tidiga turbo bilar, men då blev det ganska kladdigt:-( men därimot kan du dra den till avgas röret efter turbon och sticka in röret någon centimeter (sned skuret) i ca 45 grader i förhållande till avgasröret. då suger avgaserna ut övertrycket, men du måste ha en backventil så du inte får trycket åt fel håll om det smäller och har sig. jag har sett att många har det på street race bilar med mycket effekt. Budget turbo är buskul!!! |
|
|
Varför inte släppa ut det i friheten med ett filter på? /Jimmy Länk |
|
|
Med överladdning så räcker inte det till i många fall. min ventilkåps packning är på väg ut och ändå har jag bara en slang rakt ut. och då laddar jag inte specielt mycket! Budget turbo är buskul!!! |
|
|
Då har du gjort något fel eller så är din maskin slut. Jag har laddat 2bar med en slang hängandes ut från ventilkåpan. //Ticco www.ticco.com |
|
Bmw ludde |
Behöver man vevhusventilation ? tex vid turbokonventering av m50 ? |
|
Alla normala kolvmotorer behöver ha vevhusventilation eftersom det alltid är ett litet läckage av förbränningsgaser förbi kolvringarna oavsett hur ny och fräsch motorn är. Bara en slang rätt ut funkar för en del, andra vill ha en slang som slutar i ett litet luftfilter eller en liten behållare som samlar upp oljedimman. Finns exempel på motorer som nästan fyllde en liten colaflaska om dagen med olja som kom genom vevhusventen och ändå satte mittentolvor på 402m. /Per |
|
Bmw ludde |
Men, finns det på m50 orginal ? |
|
Ja. Har för mig att slanganslutningen på ventilkåpan sitter rakt ovanför oljefiltret... //Ticco www.ticco.com |
|
Bmw ludde |
Okej, =) |
|
Olja i insugings luften gör ju att det spikar lättare... eller??? |
|
| just let it out! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.