|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte ta upp en fråga angående motorvärmarstolpar med inbyggd starttid. Dvs du knappar in när du vill åka och mv enheten slår på själv när den anser att det behövs...Vilken skit! Gick uti morse och såg att inte ens framrutan var tinad trots kupévärmaren på full effekt ,-9 grader var utetempen.Var tvungen att börja skrapa såväl framrutan som bakrutan innan avfärd. Alldeles för sen starttid m.a.o.(ja,den var rätt inställd och på). Modernt skitsystem anser jag...Fler som har detta mv system? Tacka vet jag en gammal rejäl mv stolpe med en egenhändig inköpt timer så man får bestämma själv när "streten" går in... Ville bara skriva av mig en smula :) Mvh Janne. | |
|
Jag lider med dig Janne, kalla bilar är aldrig roligt! (på vintern d v s ,AC är ju bra) Hos morsan ställer man in vredet så att den startar 4 h innan man ska åka,det räcker tycker jag,dock finns ett annat problem,det är alldeles för klen automatsäkring. Man tycker ju att hon skulle kunna ha kupévärmaren på full effekt (1200 W) ,men icke,max 800W går för sig. Visserligen plus en motorvärmare som jag inte vet effekten på ,men iallafall... På jobbet är det andra grejer,full kräm (2000W) på kupévärmaren i 4 h gör att man får ta av sig jackan innan man sätter sig i bilen,ahhhhhhhhh!!! (+ motorvärmare) Och hemma har man varmgarage, hehehe,vintern kan komma! MVH Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
Får nog f-n i mig lura ut var man byglar denna historia så att den ger ström hela tiden ;) Om inte jag lyckas med det blir jag väl tvungen att inhandla dyr syntetolja till vagnen så jag säkerställer kallstarten nu under kommande vinter ;) Mvh Janne. |
|
Dufvis |
Janne! På min arbetsplats har vi också digitaliserade moderna stolpar som styrs av utetempen. Du vet väl att dom är igång 30 minuter efter inställd tid för att du inte ska frysa om du kommer lite för sent? Tipset då är att du knappar in 0710 istället för 0730 så "tjänar" du lite värme....... förstår du mig? //DD |
|
Oja...Jag har också insett det faktum att strömmen är på en halvtimme efter inställd "avgångstid"...Räcker ändå inte tycker jag för att få (som jag tycker) minimum gångtid dvs 3 timmar. Tack iaf för omtanken :) Mvh Janne. |
|
|
3 timmar! Det räcker ju med 45 min för att förvandla bilen till en bastu... Du måste ha något fel på din kupévärmare. apocalypsorödmetallic... |
|
|
Hej! Apropå kupévärmare så är min av typen "modernt skit" det oxå ;),den känner av temperaturen och ger effekt utefter det...suck!..Kanske kan klassas som fel. "Gus" du har nog rätt ;) Skulle jag ha ström i tre timmar så blir det nog isfritt på rutorna med denna moderna kupévärmare oxå. Får väl i "värsta" fall "switcha" från den kupévärmaren som sitter i den garagerade 735:ans :) En gammal hederlig kupévärmare som ger den effekt man har inställt m.a.o. :) Men en stor anledningen till att jag vill ha MINST tre timmars gångtid är av hänsyn till motorns välbefinnande vid start i nedåt -30 graders bitande kyla som lär bli fallet någon/några veckor i vinter.. Mvh Janne. |
|
|
Har motorvärmarstolpe med den här typen av ur: Länk och vrider man den medurs till 3 timmarsklicket så kan man vrida tillbaka den upp till 6 timmar utan att den slår ifrån. :-) Nackdelen är dock att man får kila ut mitt i natten om man skall ha bilen till jobbet på morgonen. Mitt ur har dock stannat så det ger alltid kräm. :-) // TD04 |
|
|
TD04>>He,he..."Stannat"..Såg jag inte lite limrester vid uret ;) Mvh Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.