AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.080

vad göra, asr lyser inga felkoder?

Visa användare
3
Alarssson
523Ia e39-97
Jag har en 523 97:a asr lampan lyser konstat men det finns inga felkoder lagrade... hjul sensorer e ju vanligt fel men dom fungerar.. Även aut lådan, farthållaren och abs fungerar felfritt...
Finns det nån som varigt med om detta???

alarssson
Ca
36
Canman
118D -08 5d
525i Touring -03
Hej Alarssson,

Det låter som du tryckt in ASC knappen nere under klimatanläggningen då SKALL ASC lampan lysa för att visa att den är frånkopplad.
Detta kan iof vara helt galet av mig men det var det första jag kom att tänka på. =)

Ha det bra!
Canman

Som min fru brukar säga:
Ni män blir inte äldre det är bara leksakerna som blir dyrare! :)
Alarssson: Om lampan lyser när du startat upp bilen och fortsätter att lysa konternuerligt är de ett fel på systemet.
Abs sensorerna bak är normalt en svag länk. låter konstigt att de inte lagrat någon felkod dock.
Fungerar ASC systemet som de ska fast att lampan lyser konstant? dvs har du fortfarande antislir funktion?
De problemet hade jag på min e36a.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Deliq
>Alarssson
Om ASC-lampan lyser konstant så är det, som wendtan skriver, fel på systemet.
Ingående komponenter är ABS-givare, gasspjällslägesgivare, spjällmotor, vajer mellan spjällmotorn och gasspjället samt en styrenhet.
Om någon av ABS-givarna felfungerar lyser även ABS-lampan.
Det jag tror att ditt fel är vajern som i flera fall gått av eller "trådat upp" sig (finns flera gamla trådar om detta). Den är relativt enkel att byta själv och kostar heller inte många kronor.

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.