AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
573

byta inbrottsruta

Visa användare
879
mageng
528iA -99
Larmet aktiverades med nycklarna i bilen(520 e34)... fick slå in den lilla trekantiga rutan i bakdörren.

Är det nån som har bytt den själv?? Den kostar "bara" 500kr på bmw. Det enda jag vet är att man får demontera stolpen mellan den lilla och stora rutan. Kanske nån på forumet bytt själv? Inbrottstjuvar brukar tydligen slå in de små rutorna i bilar.
tvåtakt
Hade du frågat mig först, så hade du slagit in en ruta i en framdörr. Det är inte speciellt svårt att ta bort den trasiga i allafall. Tag bort skraplisten+dörrklädseln+plasten runt rutbågen (på insidan)+ ev. skraplisten på insidan och den tunna listen mellan stora rutan och trekanten. Sedan är det bara att börja vräka loss den gamla. Eventuellt får du rikta till dom avlånga hålen i dörrbågen efteråt. NU blir det bökigt! : Se till att gummilisten sitter där den skall ,smörj in clipsen med fett och något annat glidmedel på gummilisten. Sätt alla clipsen i resp. hål och pressa HÅRT! Man får bara ett försök, om man säger så...Nu är det bara att sätta ihop allt igen.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Tack så mycket!!! Ska på det i helgen om rutan hinner hem till dess.

PS min 4-mån pojke satt i framsätet...
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Såja, ny ruta. Gick rätt bra. Behövde inte ta loss dörrklädseln utan bara lossa. Det var lite pill med lister o annat men det gick på en dryg timma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.