|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder undrar jag om nån har gjort bytet och/eller har någrat tips eller åsikter om detta?. Största problemet som jag ser det är att hitta en " Y " delare som passar, från mitt singel rör till dubbel röret på M3 avgaset. Systemet i fråga är från slutet katalysatorn och bakåt. Vilka tum är respektive rör? Och nån som vet ett ställe som säljer sådana " Y " delare?. Konstruktiv kritik angående hur det ska gå till uppskattas, folk som säger att det inte går eller klagar på att 2 grova pipor inte hör hemma på en 320 behöver inte kommentera ;). +++++ beggz +++++ | |
|
Stämmer detta?... 320 har ett 63.5mm tjockt rör och M3 har 2x 63.5mm tjocka rör? Isf innebär det?.. 2 tum eller? :> ( Inte så bra på dessa mått :D )... +++++ beggz +++++ |
|
| En tum är 25,4 mm. | |
|
då är detta 2½, right? ;)... +++++ beggz +++++ |
|
|
Då har jag hittat en "Y-pipe" som borde funka.. Hittade den på Länk och där heter den " Y-Pipe 2.5" Dual 2.5" Single 10" 10768 " Bör den passa tror vi?. Enda jag är tveksam på är att ena röret är längre på m3 avgassystemet( vid katalysatorn ) och det rör sig om ca: 5 cm.. Hur ska jag lösa detta?.. +++++ beggz +++++ |
|
|
Vad jag kan se är y-grenen 10" lång (cirka 250mm) vilket medför att du kommer att få kapa rören på M3-systemet hur du än gör. Kapa det längre röret cirka 50mm mer så bör det väl passa rakt på? /Anton |
|
|
Låter som en underbar ide :). +++++ beggz +++++ |
|
|
Bara för att verifiera så detta stämmer. 320 har orginal ett 2½ tums avgassystem från katten och bakåt M3 har orginal två 2½ tums rör från katten och bakåt?!.. (så jag inte köper fel förgreningsrör...) +++++ beggz +++++ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.