|
|
|
|---|---|
|
Vad köper man för BMW i 20-30000:- klassen? Har haft 7 bilar innan och vill ha lite mer komfort och motor. Lämnar gärna in bilen och får den genomgången och kanska kamremsbyte gjort osv direkt så det får man räkna in i budgeten. Har inget emot lite äldre bilar.. Vad ska man titta efter? Många modeller i BMW djungeln... :D MvH Henrik | |
|
Hur är det med 528 och 535 från 80talet? dem från 81-87 är det va? problem med dom? |
|
|
för 20-30000 tusen kan du få en fin E34 för...i en 525a får du komfort och hygglig prestanda...har sett ett par 24ventilare för strax över 30" ..har en själv och tycker att man får otroligt mycket bil för pengarna...går en bit under litern och har inga större problem att orka men trafiken i övrigt... Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
Perkka |
Sikta inte på en 525 24v för 20-30k, då får du svårt att hitta ett fint exemplar.. En del är dubbelt så dyr men dubbelt så fräsch också.. Varför inte M535 E28, lr nån E30? mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
ska ställa den fråga som förmodligen har ställts flest ggr på det här forumet... Vad betyder alla koderna? E28 E30 osv? länk till nån tidigare tråd lr info? 525 vore trevligt men jag skulle vilja ha lite mer push.. Vill ha mer tryck.. lite mindre bil med mer motor så att säga. MvH Henrik |
|
|
Gösen: Var god :) Länk BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
bockar o bugar.. borde väl ha hittat den själv... :S E30 är lite för små för min smak. Vill ha något mittimellan. typ E28 M535 lr E28 528. Vad står exakt M-et för i M535? vad är det för extra utrustning osv? Vad är skillnaderna mellan dem? Typiska problem på dem?? MvH Henrik |
|
|
M står i princip för ett spoilerpaket och lite utrustning på M535. 528 tycker jag är ett bättre val med tanke på hur 535orna brukar vara körda. 528 är en komfortabel bil som ändå går hyfsat fort. Du får en fin 528 för pengarna, mer tveksamt med en 535. |
|
Perkka |
Skulle nog undvikit 528 E28, den är nog alldeles för slö om du vill ha lite mer "push".. Ne, satsa på en fin manuell M535, dom går ganska bra... Samt att M535 är ju den snyggaste E28-an av dom alla, resten är jag tveksam till.. Alltså e28-orna i standardutförande.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
har inte M535 lamell diffad bakaxel original också? det har väl inte vanliga 535orna? |
|
|
flp: Jo det har dom , sen har dom m-paket, bilstein bak (kommer inte ihåg fram), m ratt och knopp. Tror dom har nån sorts förstyvningar också. Sen en rätt gullig motor också :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Det är väll egentligen inget att diskutera. Lite mer komfort och lite mer motor.. ja V12 måste det ju vara så valet faller på en bmw750. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
-Daniel- |
jag tror inte på det där att man inte kan få en fin e34 för 30.000 klart man kan få det...har tom fått det själv köpte min för 26.000 e34an är en sönderimporterad modell så dom växer nästan på träd så värdet på dom har sjunkigt väldigt mycke det gäller bara att ligga i och leta lite personligen skulle jag aldrig lägga ut 30.000 eller ens i närheten på en e28 spelar ingen roll hur fin den är mitt tips leta lite så borde du hitta en 525 för dom pengarna. helt klart mest bil för pengarna, jag har aldrig ångrat mitt köp har ägt den 1.5 år och har hittils bara bytt olja och stift på den |
haimaul |
Schysta E24:or får du nog ge 45k och uppåt för är jag rädd. Annars är det faktiskt en alldeles utmärkt bil också om man har familj. Och mycket snygg, hyfsat snabb och tillräckligt ovanlig. Men de annonseras ut billigt ibland! Håll koll efter rost bara. Eller importera! Satsa annars på en E34 om du orkar leta, eller E28. Gubbkörd 528 eller en (sannolikt inte gubbkörd) 535, med eller utan M. Europeiska bilar är kultur, allt annat är transportmedel. |
|
perkka klagar på e34 för att han lyckades köpa ett skrotex själv 200km/h-50km/h på 1s |
|
|
Hej! Försök hitta en så rostfri E28 535 som möjligt,kolla upp mekaniken ordentligt med dels en rejäl provkörning och kanske främst kamaxelns skick genom att ta bort ventilkåpan o kika efter slitage på nockarna där...Ta även ett kompressionsprov för att säkerställa ytterligare(inte så kul om motorn visar tendenser till "gleshet" efter köpet). Känn också efter vibrationer i drivlinan (börjar bli vanligt nu på så gamla vagnar). Kolla också sök inläggsfunktionen här på forumet...Finns MASSOR av info på E28 och även M535/535i där... En M535:a är en rolig bil om den är skött ordentligt,dels pga den i sammanhanget "stora" motorn till den "lilla vikten",diffbromsen,ABS bromsarna,sportinredningen,delikata styrningen(tycker jag iaf), väghållningen mm mm. Ett plus till är att du inte behöver oroa dig för kamremsbyte på den iaf pga att konstruktionen på motorn(M30) gjordes rätt från början ;) dvs kamdrivningen sköts med kedja på denna modell.Därmed inte sagt att den är ofelbar men det är ytterst sällsynt att den byts/går sönder innan motorn hur som helst är i behov av renovering och då är det iofs lika bra att byta...Normalt klarar sig kedjan s.a.s. motorns livslängd ut. Mvh Janne. |
|
|
Tror på en 525 91:a med 24v motorn och en fungerande AC för ca 30KSEK, ingen omöjlighet alls. Lycka till! /Simon |
|
| Rostar ocksa for M535, finns manga for 10-30000:- Titta pa flera stycken sa hittar du en fin bil till slut! Basta bilen jag har haft iallafall! Lycka till! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.