AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
726

nya topplocks bultar till s50

har hört att det finns pinbultar att ha tag i,vet nån vart man kan fixa såna eller har nån några andra förslag.org håller inte vad jag har hört
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hepp....................

Är eventuellt intresserad jag också............ Om du får fatt på några... Tror inte att det är så lätt.....

Håller du på att bygga en S50 Turbo?? Jag håller på med en maskin...... Tänkte du ta mycket pulver??

//Jesper
jag vet inte hur mycke det blir men snart har jag grejerna ihop väntar på lager så nästa steg e och få tag i bultarna
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Jag är oxå intresserad.

Bygger oxå på en s50 motor.

En helt annan fråga. Vart kan man köpa ställbara kamdrev? Så att man kan kast vanosen.

Själv så tänkte jag satsa på att ta ut en 500-600hk. Vill att bilen ska kunna köras varje dag om jag skulle känna för det.

Man skulle ju kunna ha två mappar i och för sig. en med 400hk o en med typ 600hk. Ställbart ladd tryck inne i coupén ;)

Stefan_J
BMW 325ix -87
jag ska åka med vanosen dom säger att bilen går inge bra på tomgång om man tar bort vanosen det ska tydligen funka o åka med den
vad blir det för turbo och har du fixat grenrör
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Har du nån som kan sätta tillbaka den åt dej?
Har hört runt lite o kollat på sidor med folk som har turbokonverterat sina m3:or och de kör med ställbarakamdrev.

Jag tror att jag kommer att köra utan vanosen.

Jag tror jag har en kille som kan göra ett grenrör till mej. Men det är inte riktigt klart än, jag hoppas att han kan greja det.

Turbon blir en garrett gt40 eller en gt37. Båda dessa agg stämmer ju ganska bra med hur mkt hk jag vill uppnå, och ska ha bra respons.

Hur långt har du kommit då? Grenrör? Turbo? Vad blir det för grejor?

Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Vad för bil ska du ha motorn i?

Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
FS
483
FSRacing
BMW 2002ti -69
BMW 2002ti (turbo) -70
BMW 1600-2 -71
BMW 1602 (turbo) -75
BMW 740iAL -01
BMW M5 3.8 -94
Kolla med www.etapp.se
Je
722
Jesper_w
Hallå..........

Jag tänker åka utan Vanosen........ Tror inte det kommer att vålla några bekymmer alls faktiskt.........

Grenrör kanske jag kan bygga om intresse finns.........

Aggregat kanske jag också kan ordna med lite flyt.......

//Jesper
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Jesper_w: vad vill du ha för ett grenrör då?

Vart ifrån köper du dina justerbara kamdrev? Pris?

Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
Je
722
Jesper_w
Ett grenrör........ Vet inte riktigt på rak arm....... 5-6000:- kanske.

Jag tar två avgasdrev....

//Jesper
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Okej.

Antar att det blir billigare med avgasdrev eller? Kan man ta avgasdrev? Är det samma princip?

Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
Pe
269
Petri.
535-88 TA51,710hk 904nm
Alpina B10 BI-Turbo -91
540IA Touring -94
325 cab -87
Pinnbultar,ingen som vet vad det är för materialkvalite i dom,vill själv tillverka till M30,bara jag får fram vilket material som funkar så ska jag köra i NC maskin.
/Petri
Petri.: Ska du skära gängorna? Det kommer bli lägre hållfasthet på dessa gängor jämfört med pressade gängor.

/Anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.