|
|
|
|---|---|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Tänkte inom en snar framtid ta mig ner till våra grannar i söder och hämta en ny E 36:a. Har lite funderingar på exportskylten som man ju köper på Zulassungstellet i Tyskland. När man kommer hem med bilen och skylten, registreras det i svergie ngn koppling av exportskylten och den som har bilen? Skriver besiktningsmannen upp detta vid registreringsbesiktningen eller inte? Om inte så är det mer eller mindre fritt fram att köra runt på exportskylten och slippa bry sig om parkeringsboter och hastighetskameror, eller? Om inte ngn koppling finns i Sverige mellan exportskylt och ägare måste detta vara lungt. Givetvis bara så länge skylten gäller. Bilan kan ju vara försäkrad ändå! Tacksam för synpunkter och svar! Mvh Fredrik |
|
HEJ, DÅ DU MÅSTE VISA DITT PASS VID KÖP AV EXPORTSKYLTAR SAMT FÖRSÄKRING SÅ ÄR DITT NAMN OCH PERSONNUMMER KOPPLAT TILL SKYLTARNA. VIDARE KAN DU EJ FÖRSÄKRA BILEN I SVERIGE (FÖRUTOM TILLFÄLLIG TRAFIKFÖRS.) FÖRRÄN BILEN BLIVIT GODKÄND AV BILPROVN. (REG.BES.) Mvh Jerker |
|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Jo det vet jag! Men jag tänkte i Sverige!? Om man får en parkeringsbot, kan då de spåra skyltan till mig på ngt vis utan att gå via tyskland??? Mvh Fredrik |
|
Hej! Vet ej, men troligtvis inte. Hur som helst så gäller ju detta endast under begränsad tid. Max 1 månad. Mvh Jerker |
|
|
Tror faktiskt inte att det sker någon sådan koppling, men idag med all snabb teknik så e de kanske ingen match att få fram uppgifterna från tyskland. Tror föresten att vi blev plåtade av en fartkamera i nån tysk bonnhålla på vägen hem men har inte hört nått ännu :-)) // CB. Länk |
|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Låter bra! Några böter från Tyskland kommer inte att komma. Själv fick jag tre parkbotar + 2 riktiga fortkörningsbotar i Österrike men de kommer aldrig hit. Var ändå skriven i Österrike under en kortare period och bad poliserna att skicka räkningarna dit! Som ovan nämnts funkar det bara 30 dagar, dock ok när bilen ska säljas igen och ny inköpas! Drygt att betala p-plats hela dagarna och skönt att slippa kameror! Ha det gott Mvh Fredrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.