AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
658

provkörningar M5 e39 vs Audi RS6!

Var och provkörde dessa två Muskelbilar.Körde M5:an förra veckan.Det var en 99:a full utr.>väldigt fin.6500mil på mätarn,svensksåld.
Först blev de lite körning inne i stan.Inte så himla roligt,ville mest piska den lite =)
Så vi körde ut på motorvägen som går malmö-lund.Då var det bara och dra på,h****e sa kompisen bredvid bara.Konstigt nog var där ingen spärr på den.upp till 265km/h gick det rätt lugnt.Kändes rätt bekvämt att åka den farten i den bilen.
Ljudet från 8:an var inte ALLS dålig i den.Men ville helst ha den i steptronic.Med tanke på kraft och motorstorlek.

Idag den 21:a så skulle vi provköra Audi RS6 med arbetskollegan.Jag stod urtanför hans hus och väntade medans han hämtade bilen.
Prick 17:00 var han och hämtade upp mig.
Först tog man en titt runt bilen.Dubbla pipor bak,19tummare standard har jag för mig.Recaro stolar med vitt skinn.All tänkbar utr fanns i bilen.
Så var det dags att åka.Kollegan drog ner spaken i Sport läge och drog på,FY F******n.Vilket grepp med fyrhjulsdriften.Bara gräver sig fram känns de som.Blev motorvägen direkt med denna bilen.Han bor rätt nära ringvägen.Tråkiga var att det var rätt mycket trafik just den tiden.Men lite motorväg blev de iaf.Så det vara bara att gasa på vid alla tillfälle man kunde.Vilken kraft och ljud.Rätt kaxig bil med tanke på att det var en Kombi.Blev inte så hög hastighet med audin pga trafiken.240km/h blev det bara :)
Vi fick köra ut på landsvägar runt trakterna i malmö istället.Det var nog ett snäpp roligare att köra på.Rätt rolig att köra på krokiga vägar.Accelerationen var något grymmt i denna bil.Man riktigt kände G-krafterna i bilen om man satt bredvid.inte lika om man kör,känns som man är bered på axet då.Enligt mig så är Audin:n en självklar vinnare i alla möjliga punkter.
Denna bil måste köras för att kunna jämföra eller ytra sig om den enligt min mening.Piskar nog det mesta på gatorna ( standard då )

0km/h - Ventilsmatter 4sek
Jag skulle oxå vilja testa dessa giganter, Audin måste vara hur bra som hellst med tanken på prestandan och quattro, dvs man kan åka med den åretrunt överallt i sverige, snygg är den oxå fast e39 M5 är ngt snyggare i mitt tycke den har en brutalare utstrålning men känns inte lika allround. Fast det gör inte min BMW själ något=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.