|
|
|
|---|---|
| Och vad brukar man hamna på i reparationskostnad? | |
|
Läckande kondensor är mig veterligen vanligast då den sitter rätt utsatt till. Fick pris på 6-7000 för byte och konvertering till "nya" gasen på min Volvo 740T för 6 år sen. 10 papp är nog ingen heltokig gissning idag |
|
|
Kondensorbyte på en 530iA -95 kostade mig 4300,- i somras. Inte så blodigt med tanke på att det kostade 6-7000 för Wath och byta på en Volvo. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kondesorn + grafittätningen i kompressorn. Ac-kvaliten är egentligen väldigt dålig på bilar. Tunna aluminiumrör och aluminiumkondensor.Det finns koppar vilka funkar mycket bättre.Jag repade min volvo 740 själv och lade säkert ner 7000 på bara delar. Byte kondensor.kompressor rör,slangar mmmm.Tänk om kylskåpet pajade lika ofta.Såg en snygg ombyggnad med allt i koppar. funkade förträffligt. Vänd dej till en icke märkes verkstad det brukar vara billigare. Det finns vanliga kylfirmor som är fordonsackrediterade, de brukar vara billigare. Hasso |
| kolla även med firmor som servar skogs- och lantbruksmaskiner......pratade med en sån firma i somras som lämnade pris på att konvertera min ac..pris 3800:-..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.