|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Toretto: Lycka till! Ps: BS=Ko dynga fast på engelska. :) BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Toretto: Lycka till! Ps: BS=Ko dynga fast på engelska. :) BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
BS= tjur dynga, om vi nu ska vara petiga... ;) *Best Man Wins* Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Helt korrekt. Men de ju är fredag :) BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Toretto |
Då fick man äntligen tag på rätt person, "självklart inga problem", "den byter vi på garantin". Fick dock en föreläsning på köpet om att det är ingen "racingbil avsedd för bana" :) Fick ingen klarhet i den beryktade trestarts-gränsen dock. Suck, var precis likadant när bromsbeläggen tog slut en månad efter att jag köpte bilen, det var enligt verkstaden en slitagedel som jag själv skulle pröjsa 5000 pix för att byta. Återigen efter en massa rundringande fick man svaret "självklart byter vi den utan kostnad". Lite väl duktigt att köra slut bromsarna på en månad normalkörning. Skulle kunna göra en lista med minst 20 allvarliga brister i bmw:s "berömda" service. Är det fler än jag som har dåliga erfarenheter ? Tar tillfället i akt och myntar uttrycket: "Acceptera aldrig första, andra eller tredje budet från en bilmekaniker." ;-) |
Toretto |
Tack ni som lusläst manualer och serviceböcker etc. Hade nog inte orkat stå på mig om jag inte haft infon från denna tråd i ryggen. |
|
Toretto: Bra jobbat:)) De gånger jag har klagat så har jag fått igenom mina krav fattas bara om man köper en bil för över en halv miljon |
|
|
Kul att det löste sig till slut:) /D |
|
|
Toretto, Bra jobbat! Jag visste nog att det skulle gå till slut... :-) Och det finns ingen begränsning på 3 starter!!! Det skulle kunna vara fel på "gearbox actuator" och en sensor eller ett relä som sitter på denna. Inte helt ovanligt... Har kompisar som råkat ut för detta och det gör att kopplingen slirar vid vanlig växling och blir utsliten. Be dem att kolla detta också när de byter kopplingen annars kanske snart blir en ny koppling igen. Det som gör mig förb... är att man varje gång måste argumentera och själv ta reda på en massa information. Och sedan helt plötsligt så är det inga problem... /RS2 |
|
Toretto |
Dom nämnde att dom samtidigt vill passa på att byta ngt svänghjul, fast det är nog inte vad du syftar på ;-) |
|
Toretto: En fråga... Köpte du den Phoenixgula M3:an som stod på BMW Group i Mölndal? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.