|
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
70 km/h 0.65 90 km/h 0.8 120 km/h 1.15 Jag och vinterdäcken i bilen. Vad har ni på era E30 |
-BeeMWe- |
Med en 5/50 olja |
|
Grundar du det på ekonomimätaren? Är den så "accurate" när det gäller bensinsörplandet? Jag ska iallafall kolla det imon så kan vi jämföra! Har iofs en 88:a men ändå en 320 :) |
|
|
86:an drar mindre än -88:an.... min drar ca. 0.8 vid 100km/h. med 86:ans 2.3i med 5w - 40 olja.. BmwBasti |
|
| 0.47 landsväg vid 110km/h med 324td | |
|
Enligt ekonomimätaren: ca. 0.6-0.7 vid 90. 0.9-1.0 vid 120km/h har jag för mig. Har mätt upp den till 0.72 med vinterdäck vid mestadels landsväg(ca 60mil). Genom snöstorm och ett snitt på minus 20 grader. Ligger väl vanligtvis när jag kör på en del mer kanske... |
|
|
-BeeMWe-: Min har liknande som din! Åkte de 65 milen till Åre en gång på 0,73 l/mil. |
|
| över litern... alltid... | |
|
min ligger på cirka 70km/h 0,75l 90km/h 0,9l 110km/h 1,0 120km/h 1,15l |
|
| jag körde 27 mil på 45 liter när första snön kom :D pumpade rätt mycket på gasen dom dagarna ;) | |
| nordlander_umea: kan tänka mig att bakdäcken snurrade 25 mil mer än framhjulen :) | |
| gah... ligger stadigt över litern.. speciellt nu när det börjar bli kallt. | |
|
Om man får tro ekonomimäteran så ska min bil dra under litern. Det konstiga är att det alltid går i mer liter i tanken än vad det står mil på mätaren när jag tankar :) /Andreas |
|
| I saftigaste laget: 1,7-2,0l/mil stadskörning. 50/50 gubbkörning/fullgas. | |
|
Öh.... schumi: det låter som något är lite galet... ...eller så är du VÄLDIGT tung på högerdojan... Min drar iaf: 1.05/1.15 blandad/stad (glider upp mot en 1.25 om F1 konstant...) |
|
|
runt litern konstant =/ mvh/ Länk |
|
| Hehe.......med stressfläkt ,höjt bränsletryck och en "ostadig högerfot".....:o).....1.5 / 2 liter........ | |
| Elniko, jag har inte kört mer än 20 mil med bilen så den kräver tydligen en liten översyn. men jag kan berätta att jag haft en 528 e28 och med samma körstil låg jag på 1.6l/mil. Jag nöjer mig iaf med <1.5l/mil. Farsan manuella -88 drar 1.2-1.3 stan. | |
| Färska fakta: Åkte 11 mil till Sthlm idag. 0,87l/mil enl. färddator hade jag från Esilstuna GK-Stadshuset sthlm. Fegade som fan o körde aldrig över 120 km/h. Låg stadigt på 110km/h. 0.87l/mil alltså. | |
Tim_318i |
enligt ekonomi mätarn 3l /mil :) tror nåt är fel på mätarn vad tror ni ? // Tim Eriksson |
|
får min knappt under litern... gazar ja så vill den ha massor med dricka... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.