|
|
|
|---|---|
|
jag ska byta olja på min 540 med automatlåda som har livstidsolja, enligt bmw behöver aldrig bytas, jag undrar vilket olja ska ha livstidsolja eller vanlig. mvh Abbe | |
|
Hej Abbas.ringde till Bmw i luleå i morse och verkarn där sa att han rekomenderade jag skulle att byta olja fast jag har livstidsolja,och han sa att jag skulle fortsätta med den oljan. Pris:2800:-inkl olja/arbete (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Misstänker att oljebaronen johan b snart hör av sig. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Abbas, Ring till Castrols kundservice. Be att få en Oats-rapport (tror att den fortfarande heter så) om smörjmedel till just din bil. På denna kan du se exakt vilken olja som ska vara på vilket ställe i din kärra. Bakaxel, vxl-låda, motor, servo etc etc. Även specialoljor skall finnas med på denna lista. Länk Länk |
|
|
Detta bör iof din lokala bmwverkstad kunna hjälpa dig med också. Oavsett om det är en "filled-for-life"-olja eller ej så kan dom ta reda på vilken olja det ska vara i din låda. Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.