|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag står lite i valet och kvalet att behålla bilen utomhus i vinter dock undrar jag om någon av er har något tips på vinterförvaring dvs varmgarage i Stockholm mellan nov - mars, för att så att säga undersöka mina options tacksam för tips & hjälp /K | |
|
Krokodil: Länk |
|
|
Krokodil, jag står med samma problem. Normallt har jag säcker plats i storgarage där mina föräldrar bor men i år har dem total renovering av garaget så jag står utan.... Alternativet är för mig att stoppa om bilen i en pressening på min uteplats , koppla i både kupevärme och avfuktare.... Starre, 7 mil låter långt. är det nån du känner eller du bara såg annonsen? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Z3C 4 ever!: Ingen som jag känner utan bara en annons som jag såg |
|
patrick0209 |
hej mitt tips är att du köper en bra vinter bil t.ex en volvo 240 dom är bra på vinterväglag för en bmw har inga vägegnskaper på vinterväglag MVH Patrick |
|
Jag kommer själv att ha min Z4 utomhus och dessutom köra den dagligen hela vintern. Hade först tänkt skaffa en billig vinterbil men sen insåg jag att Z4 kommer att kännas underbar även på vintern så varför köra något annat? Dessutom är Z4an byggd för att klara av vintern och jag är säker på att den kommer att göra det galant! |
|
|
patrick0209: En Volvo 240 är nog inte mycket bättre än en BMW i vinterväglag, bakhjulsdrift i båda fallen. En Z4 borde rentav vara bättre eftersom den har antisladd och hela köret... För att återgå till trådens topic: Jag skulle inte tacka nej till alternativet i annonsen där på Blocket, får man chansen att slippa ha bilen utomhus ska man nog ta den. ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
Jo jag håller med dig , jag tror absolut att den är gjord för att klara av vintern, dock är den väldigt låg ( M chassi) och risk för att köra sönder framspoilern när dom plogar in kärran verkar vara överhängande, sedan är det ju så jäkla kul att plocka ut den igen till våren :-) Starre: tack skall undersöka det där fler tips någon |
|
BoZton Grodan |
ThaMaztr: Håller med dig. Köp då hellre en volvo 850, en stor trygg bil. Funkar bra att krocka med också. Eller varför inte en Saab? Må hända att Volvo 240 är, eller var en bra bil men den saknar många av moderna bilars säkerhets detaljer. Krokodlen: Hur är caben på Z4? Är den ordentligt fodrad? Vi som åker Z3 har ju ganska tunn mössa utan foder* M-Swede. Det fina med att ställa av sommarbilen är att man har en "Ny" bil att plocka fram när vårsolen börjar lysa...det är allt lite extra lockande* BoZton |
|
Cabben är bra fodrad och värmen bra , det finns dessutom sätes värmare slingor på bakrutan antispinn/sladd etc så det är ingen fara Nej grabbar jag behöver ingen annan bil det har jag redan frågan gällde vinterförvaring eller inte och isåfall var och hur :-) /K |
|
Perkka |
Klart man hellre kör rwd än fwd på vintern... Då passar en 240 ypperligt, hur kul är det att köra med antisladd-tjafs? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
felet med att vinterköra fina bilar i sverige är inte klimatet utan a) salt b) ökad kollisionsrisk Allts annat är ingen fara med. cabben SKA klara lika låga temperaturer som plåttaket utan misnta problem. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Det börjar bli dags att byta till vinterdäck, Så min fråga är om Z4 har samma fälg som E36-E46 Även på vintern finns det vackra dagar att ta ut bilen och njuta. |
|
|
Marc: det är tyvärr inte samma fälgar. Hade också hoppats på det! |
|
|
Jag brukade ställa av min förra bil i sandviken där svärföräldrarna bor. Lätt att få tag i ett bra garage och billigt typ 250kr per månad. Dock inte så lättåtkomlig om man vill meka!! /Henrik |
|
|
M-Swede: Vad menar Du med att det inte är samma fälgar på Z4 som E36-E46?? Z4an har ju ET 47 på sina 7 och 8 tum breda fälgar och ET 50 på sina 8,5 bakfälgar. Det funkar ju utan problem att sätta på ett par E46-hjul på fyran. |
|
|
Z4: men har inte E36/E46/Z3 bara ET 42 både fram och bak? då borde det vara olika fälgar från Z4 ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Dessutom funkar inte E46 fälgar med Z4ans RDA system för däcktryck. Om du frågar BMW själva så säger de att det inte fungerar med samma fälg. |
|
|
Du har en diff på 5 mm på ET men det finns ju bra med plats både ut och in. Dessutom om du tittar på tex M-fälgar bak (8,5) till E46 så har du ett ET på 50. Z4 har samma ET oavsett om det är 7 eller 8 tum bred fälg. Inga problem! Angående däcktryck så mäts det från ABS-givaren, spelar således ingen roll vilken fälg du använder. Hjulen som sitter på min fyra är beställda till en E46! |
|
|
Gick förbi en z4 idag med vinterdäck på stjärneker 44 fälgar (se länk, sorry för det dåliga kortet). Länk |
|
|
Z4: är inte det tvärt om. den diffen på 5mm du pratar om gör axelavståndet smalare så det är klart det finns plats... Det ser snyggt ut som på bilden. var det 16" som satt där? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.