|
|
|
|---|---|
|
jag ska sätta dit toppen efter helrenovering men vet ej hur hammen ska stå förhållande till veven. någon som vet och kan hjälpa mig med det??? eller om jag kan vända mig till någon??? det är en m30 3.5 från -83 //henrik | |
patrick0209 |
hej jag har haft samma problem som dig fast på en 320i med 323 motor den bilen som jag har just nu för att han inte hade råd att betala räkningen på 4500 kr Så mitt råd är att du vänder dig till bmw för där fick jag reda på allt jag ville veta MVG patrick |
|
tackar //henrik |
|
| Det finns markeringar som visar hur kam och vev ska stå, men jag skulle rekommendera dig att köpa en verkstadshandbok för ett par hundringar, väl investerade pengar, då får du dessutom en massa annan info som du måste ha (åtdragningsföljder, åtdragningsmoment, mm) | |
|
har redan en sådan till datorn..... hittade inget i den men kollar igen för säkerhets skull. //henrik |
|
Paap Reeder |
Hej! Motorn i ÖD. Stiftet ner till vänster sett mot kammen. Plana ytan i höjd med fasningen i locket. Kedjan sträckt så att slacket är mot kedjespännaren. Men som sagt fixa fram en vsthandbok. MVH /// Paap R |
|
Detta är (som du märker) mycket vanskligt att beskriva, man måste nästa ha varit med någon som gjort det eller ha en bra bok som med bilder beskriver saken, för att kunna vara helt säker. Paap beskriver det rätt, men han är ganska kryptisk om man inte gjort det förut. Jag föreslår att du skaffar fram bästa möjliga bok som visar hur det ska gå till, jag tror att Haynes bok för 5-serien har beskrivning över montering på M30 motorn. Man får liksom inte göra fel på detta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.