AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
669

535 strul

Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
min bil går bara på fem cylindrar jag har bytt stift och kablar. har även mätt kompet dock på kall motor om det har betydelse stiftet är inte vått så det verkar som om inte det kommer någon bensin kan det vara spridarna eller lyftarna. eller det kanske finns andra förslag

mvh kim
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej! Du kan prova med att ta en lång skruvmejsel och lägga skaftet mot örat och lyssna på varje spridare en efter en (motorn igång!) det bör höras tydligt om nån spridare inte fungerar..
Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
det försökte jag men jag kunde inte höra skillnad men jag får väl plocka av spridarna och kolla

mvh kim
Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
ingen som har något annat förslag?

mvh kim
Visa användare
75
arcojan
120d -07
hade samma problem för nåt år sedan. Bytte stiften och det hjälpte inte, men behövde köra bilen och efter några mil så funkade bilen perfekt igen. Har aldrig strulat igen.

Perkka
En vipparm som gått?

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
hade av spridarna idag det var inte mycket sprut eller vad man ska säga från den ena men det var inget fel på spridarna men jag hade av batteriet ett tag och efter det verkar det funka har inte kört mer än en mil efter men den gick på alla då så jag får hoppas det löst sig att det bara var nåt fel med elektroniken som har nollats nu

mvh kim
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.