|
|
|
|---|---|
|
Jämförs mot e46 M3: Länk Nordschleife: M3: 8.22 min S4: 8.29 min Hockenheim: M3: 1.16,3 min S4: 1.19,1 min 0-200-0 km/h: M3: 23,2s S4: 26,4s /Wille | |
|
Hej! Givetviss blev det en snack på jobbet med alla audi fans.... Fråga till en som kan tyska bättre än mig:)) Är testet gjort samtidigt eller kan det vara så att man testatde audi vid sämre väderleks förhållander? |
|
|
Även S4 Limo har testats på Hockenheim där den körde 1.18.1 på Conti SportContact2. Det verkar vara för små skillnader för att man skall kunna skylla på vädret. Varför skulle S4an vara snabbare än M3 enl. dina kollegor? |
|
|
Flåklypa: Bara för de åker Audi:))) citat: Med siffror kan man bevisa mycket (eller ingenting) det enda som gäller är verkligheten. |
|
|
Nej, testet är inte gjort samtidigt. det står att värdena för BMW:n kommer från ett test som gjordes år 2000. Faktum är ju att Audin kan ha fått en fördel därigenom, rimligen har väl däcken utveklats något under dessa tre år. Är de seriösa bör de väl omnämna i fall väderförhållandena tydligt missgynnat endera bilen. Jag såg inga sådana, men har ännu bara skummat igenom artikeln. Alla kommentarer som gäller väghållningen, i jämförelse med M3, pekar ju på att M3 chassit är mer lämpat för hårdkörning. |
|
|
Inte så illa ändå för en herrgårdsvagn! ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
Vad gäller tiderna på Ringen så är den för M3 satt innan förbättringarna av asfalten som gjorde i vintras och säkerligen förbättrar varvtiderna med 5s. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.