|
|
|
|---|---|
pickup |
Hejsan som topicen lyder så undrar jag hur mycket man behöver göra för att montera en 325 motor i en 320 kaross måste man byta box m.m. eller går det bra med orginal box? Tack på förhand |
|
Som lekeman, och lite insatt i ämnet så skulle jag råda till att byta styrenheten, tänker först och främst på insprutningen. Lycka till! //K |
|
pickup |
Okaj tänkte om det är skillnad på styrboxarna eller om det bara är annan programvara i dem?det ska iof ändå i annan insprutning m.m. i framtiden då det ska ner lite mer grejer under huven framöver..men tänkte just nu om det går att bara slita i en 325 motor direkt o köra med den. Det är förövrigt en e30 vi snackar om.. |
|
optimistiskt sett så borde det gå, den kommer nog att gå magert, om inte styrenheten anpassar sig till rådande omständigheter, dock så kommer den aldrig att fatta, att det är större spridare. Skulle kunna tänka mig att det är samma databox, men med olik programvara, alltså nummert på boxen är säkert annorlunda men komponeterna i den är säkert lika.. iofs, då borde det gå att ta en styrenhet från M50B20 motorn, stoppa in ett chip som är anpassat för M50b25 och köra... som sagt detta är bara egna teorier baserade på vad jag läst och hört på forumet.. //K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.