|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har en bra lösning (enkel och snygg) på hur jag kan montera av/på mina två extaljus vid behov. Har nämligen blivit av med några. Bilder vore intressant. | |
|
Företaget LightOn i Östersund säljer ett kit för montage av extraljus med möjlighet att enkelt demontera ljusen. Någon postade en länk där man kunde se hur resultatet ser ut monterat och klart. Visserligen var det på en E39:a men det bör väl funka lika bra på E34. Testa att söka på "LightOn" under "Sök inlägg" så kanske du hittar lite mer info och bilder. |
|
mackan325 |
extraljus.com |
|
Det var min fars E39:a som var med på bild. Länk //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
extraljus på en e34 är inte snyggt, faktiskt inte sett nån bmw med extraljus som sett särskilt snyggt ut. nån som har en bild eller nåt på nåt snyggt bygge så skulle det va kul att se. |
|
|
Hmm.... Det såg inte speciellt snyggt ut med extraljus på E39:an måste jag då säga. Det skulle vara kul att se något exempel där det är snyggt med extraljus... Mvh Jörgen |
|
|
Problemet är väl just att få det snyggt med lysena på. För att få bra lyse måste man ha stora lampor = negativ inverkan på utseendet. Den här Länk varianten ger ganska bra lyse närmast bilen, men inte så långt bort. Då ser det å andra sidan inte så vulgärt ut. För mig personligen har denna variant med avtagbara lysen blivit den självklara kompromissen. Jag har bra lyse när det behövs. För mina lysen sitter bara på när det är mörkt. Och då spelar utseendet mindre roll. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Det där var då riktigt snyggt måste jag då säga...! De är kanske inte lika effektiva på längre håll, men är desto snyggare och borde räcka till som extraljus... Mvh Jörgen |
|
|
Det är ju så att behoven skiljer sig mellan oss alla. Vi som åker med helljuset på under långa sträckor genom skogen värdesätter seendet mer än utseendet ;-) //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Så sant så... :-) Mvh Jörgen |
|
|
Håller med om att det ser för taskit ut med stora extraljus på min E34, men vad tusan ska man göra när det är bäcksvart nästan dygnet runt här i Luleå? Kanske flytta. Tack ändå för alla tips!!! //Marcus i Luleå |
|
|
Ähh...mer extraljus åt folket! Säkerheten går före allt annat...(annars borde man ju köra på breda sommardäck även på vintern, "det är ju snyggare"). Lite lustigt dock att det är så svårt att få tag på modellspecifika extraljusfästen till just BMW. Tillverkarna (Hella, Bosch..) verkar anta att BMW-ägare inte är intresserade av bra ljus på bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.