|
|
|
|---|---|
|
Tjena... Nån som har pejl på om man det är standard med delad värme som i E39 eller om man måste ha "utökad klima" för det.... Herr Ober, ein Autobahn bitte! | |
| Det är nog standard! Är det i E34:an iaf | |
| Det är inte standard med delad värme i varken e60 eller e39. | |
|
I en e39 med stora kliman är det väl ändå standard med delad värme? Till och med vår e34 med lilla kliman har delad värme mellan höger/vänster... Dock inte delad fläkthastighet, det tror jag bara jag sett i vissa e38:or (troligen finns det även i e65 mao). För övrigt, har E60 med klima inte delad värme är det riktigt, riktigt svagt, lika "bra" som i en Passat... Tyvärr kunde jag ju dock inte svara på frågan. /Mvh |
|
|
Återigen, E60 har inte delad värme som standard men däremot om man beställer med utökad klima. Stora kliman är inte standard i E39, alltså har inte E39 heller delad värme som standard. |
|
|
Jag får förtydliga mig ser jag. I E60 är det enligt www.bmw.se standard med klima ("Klimatautomatik, inkl automatisk recirkulation (AUC) och tempererad ventilation bak") i 520:n, jag utgår därmed från att det är standard i övriga modeller av E60 också. Om nu denna klimatautomatik inte har separat värmeinställning för höger och vänster är det Passat-nivå på den luftkonditioneringen. I Mr Vanos inlägg utgick jag för övrigt från att han menade skillnader mellan "klima" och "utökad klima", annars hade han förhoppningsvis ställt frågan annorlunda. |
|
|
Fasen att man inte kan editera inlägg. Alltså, eftersom du har precis en E60 520, KN, så måste ju det du säger stämma, dvs att klimatautomatiken är "enkelsidig". Tycker personligen det är ganska (mycket) svagt av BMW då tom vår gamla e34 har den funktionen i vad som i princip är en manuell klima. |
|
| Jag tycker nog inte det är någon fördel att ha delad värme. Har haft det på tidigare BMW och nästan alltid vill man ha samma temperatur på båda sidor vilket innebär att man måste ändra på två rattar istället för en. | |
Crippe II |
Hej! Det är bara en tempzon i nya E60, som standard. Det innebär också att man inte får recirculation av värme i cupen denn finessen saknas också. detta är vad som ingår med Klimatautomatik med utökad funktion, inkl separata temperaturzoner även för baksätet, automatisk recirkulation (AUC), solsensor, imsensor, restvärmefunktion, tempererat förvaringsfack i mittkonsol, färddator med utökade funktioner. Hoppas att du är nöjd med svaret. Mvh Crippe II |
Crippe II |
Detta med att BMW inte har höjt priset på nya modellen stämmer, men dom har istället bollat med den utrustning som förut var standard och gjort det till extrautrustning och dessutom höjt priserna på dom. E39 har åtminstone från 2001 separata tempzoner som standard före det kommer jag inte ihåg hur det var. Mvh Crippe II |
|
TACKAR alla för svaren har fått det frågetecknet utsuddat i alla fall, lite kilit med att tempzonerna inte va delade när man vant sig vid det =( Finns ju utökad men 10000:- för delad värme tveksamt... Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.