AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.926

Vinter tips for vinteren!

Li
22
Lifferado
Z3 1,8 -97
Min Z3 kommer til å bli brukt i vinter og den må desverre stå ute! Er det noe man kan gjøre eller kjøpe for å beskytte bilen mot snø og kulde?
Har hørt at hvis man dekker til bilen med pressenning risikerer man å ødelegge lakken, den fryser fast i lakken!
Får man kjøpt pressenning til kun til taket, som tåler snø og kulde?
Lifferado: investera i Car glove typ av pressening . BMW har en men den är dyr. jag har köpt min för 1100 hos en annan firma och är skitnöjd. kommer inte på vad firman hette som sålde den men jag kommer snart på det

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Att ha bilen täckt med överdrag eller presenning utomhus är ingen bra ide om överdraget ligger direkt mot lacken!

Undvik att ha något så hårt och vattentätt som t ex en presenning direkt mot lacken!
Det kan bli både repor och kondensskador!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
annars kan en vanlig avfuktare vara bra att motverka kondensen på insidan. jag hade kupe värmare och avfuktare i bilen förra vintern. Min pressening är från CCtrading av typen aerotech som "andas" . Den typen ska vara bra för motverka kondensbildning och har mjuk insida.
kolla här Länk

____
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
När det gäller kondens och temperaturer så gäller dessa grundläggande saker.

Temperaturförändringar skapar kondens särskilt om dom passerar 0 grader alltså från minus till plus och tillbaka.

Dagg-gränsen går vid +15 grader vilket innebär att har man en temperatur under 15 grader i garaget bör man nog som Z3c sade gärna ha någon form av avfuktare.
eller i alla fall rutorna neddragna så luften inte står still.

Eller allra bäst, ställ bilen i ett frysskåp så har man inga problem med luftfuktighet...:-)

/PG
En pressening plus halvöppna fönster plus avfuktare är alltså receptet?

____
Vill man inte ha en traditionell presenning/täcke till bilen finns extremvarianten: Länk
:D

///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
*asg* hur grymt som helst, men tänk att stå med z:an i en sådan bubbla på vägen utanför, fy fan grannarna skulle få hybris.

:-))

Testa Elektronisk paintball
Länk

oj, den var inte dålig. undrar vad den kan kosta...
annars så är den rätt bra oxå: Länk
jag letar på nätet efter något som hetter car glove som är liknande till det som ThaMaztr visar men inte genomskinligt. men jag hittar inte..

____
Li
22
Lifferado
Z3 1,8 -97
Avfukteren, må den være elektrisk eller rekker det med en avfukter fra clas ohlson, en kanne og filter, til ca 100 kr?
jag vet faktiskt inte vad C.O sälger men den jag har är elektrisk, jag har en delad kontakt i bilen så jag får både värmare och avfuktare från p-stolpen

____
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.