|
|
|
|---|---|
|
Växelådan på min 325i -93 har låst sig, 2:an är helt omöjlig att få ur (spaken är stum). Bilen går att köra (på 2:an), inga missljud eller nått. Någon som har nån idè vad det kan vara. Mvh Martin | |
|
Jag tror det kan vara synkningen, är dock inte säker men det låter som det! Har haft det problemet på min BMW en gång, men den lossna efter ett tag, sen dess INGA bekymmer alls!! Lycka till! Every step on the brake is a sign of fear! //MrPower |
|
|
Mr Power Gjorde du nått speciellt för att få det att lossna? |
|
|
Jag hade en kille från BMW till och kolla på den, en vän till familjen! Ska in till hösten nu och byta synkningen.. men för Guds skull, försök INTE att bryta och dra i den! Jag hade hellre lagt ngr hundra lappar för att en BMW verkstad skulle kolla på den.. Lycka till Bilibartin! |
|
|
Jag hade en kille från BMW till och kolla på den, en vän till familjen! Ska in till hösten nu och byta synkningen.. men för Guds skull, försök INTE att bryta och dra i den! Jag hade hellre lagt ngr hundra lappar för att en BMW verkstad skulle kolla på den.. Lycka till Bilibartin! Every step on the brake is a sign of fear! //MrPower |
|
|
Har hört med en kompis till mig nu, han tror det kan vara kopplingen.. Berätta problemet för honom och han kunde direkt säga att det var kopplingen! Inte Synkningen som jag sa till dig.. Hoppas det löser sig, Every step on the brake is a sign of fear! //MrPower |
|
|
Tack för tipsen Mr Power. Men det går ju att koppla ur (frikoppla, rulla). Då kan det väl inte vara kopplingen? |
|
|
Näe det är klart, men rasslar det när du kör?! Kan du inte växla när du kör?! Kan du inte ringa till ngn BMW verkstad, för det kostar ju inget att höra efter vad problemet kan vara! Every step on the brake is a sign of fear! //MrPower |
|
|
Nej det låter inget när man kör. Och det går inte att växla alls nån gång, 2:an ligger i hela tiden. Har kollat runt lite och det kan vara något med "synknavet?" eller något annat i låds**an. Ska kanske riva ned lådan imorrn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.