AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.162

Nya bilder med fälgarna på

Sida 2 av 3
Bmw ludde
Gött, blir den en alu-vinge ?
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Nix Kolfiber.
Inte nån som är typ halvmeter hög och sänker topspeeden 15km/h:)

Utan en liknande som sitter på Bäckis racebil fast i kolfiber...

Bmw ludde
Ok, men jag tycker denna alu-vingen e lite race över. Undra om de sänker hastigheten med de vridet du har =)

Länk
Det fina med Supeleggera fälgarna är vikten. Känns nästan overkligt att lyfta en fälg av denna modell. Måste väga runt hälften av en vanlig modell??

Måste tillägga att bilen ser väldigt steriodfylld ut på bilderna. Snyggt jobbat!

/Anton
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Japp dom är otoligt lätta, även det är en orsak att jag ville ha jusst den här modellen.

Dom väger ganska exakt hälften av ett par "vanliga" 19" väger...

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
JÄKLIGT SNYGG....inte för att verka ohövlig eller nåt men...tycker nog att sahlins förra M3:a e fetare...utseende mässigt...

Men de får duga åt katten:)

///M3
Sahlins förra? Har han haft fler, och framförallt, har han någonsin haft nån finish?
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Jag tycker inte hans är fetare:)

No
77
NoSpeed
E30 316 -88
E21 320 -79
E21 318 -81 R.I.P
Schysst bygge.....Vad är det för bredd på fälgarna? Har du breddat skärmarna fram också?
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Jämför inte sahlins bygge med andreases: Sahlins fuelcell ligger på 6-10 liter och har org brosmar och med alla dom kusarna han har dör dom på 2 bromsningar. sahlins skulle tex inte funka i SS vilket andreas kommer göra..

BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Bromsarna skiter väl i hur mycket effekt man har under huven!

Det som tar död på bromsarna är farten, vikten och hur hårt dom används.

Varför skulle Andreas 325:a funka bättre i SS än Sahlins M3:a???

Det är väl ingen utav dom som ens har provat än eller?!

Sahlin har ju inget dåligt chassi han heller, med fullt justerbara prylar från Sellholm. Enligt artikeln i bilsport ska han tydligen fixa feta bromsar under vintern och prova på bana nästa år.
Sen undrar jag om inte Sahlins bil är mera lättkörd än Andreas.... Om det nu är som han säger att laddtrycket är linjärt mot spjällvinkeln.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Inge svårt att ställa in laddtrycket mot spjällläges givaren på Autronic heller....

Han har inte dåligt chassie, vi får se om man vågar sig ut på bana och superstage eller om de är bara snack!

Min kommer inte bli svårkörd med en liten GT37a! Laddtryck typ 2500 varv skulle jag kunna tro..

Visa användare
1.114
Bonje
Så när det är dags för banåka sätter du på en "liten fjutt" turbo. ;-) Det är nog ingen dumm idè. Mappar du det själv då eller kommer du köra med 754Hk mappen?

Bilen ser riktigt fet ut nu, mustigt med 19" Men sitter dom inte ganska långt in bak... Hur breda är fälgarna fram/bak?

Jag ser att du har väldigt raka hjulvinklar bak, har du gjort om så du kan justera cambervinklarna?

bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Den mappar vi på gatan bara...

Spacer på 20mm är beställd bak, så de ska fixas:)

Nej har byggt så dom är helt raka i den höjden den ska brukas på strippen.

popper
Är du en liten tuffing, hi hi... Trode att VM skulle få göra finmappningen o du grovmappningen. Gillar inte att folk jämför din bil med Sahlins, då kan dom göra jämförelsen med Sahlin o Virtala.... BÅDA har 746 i effekt Sahlin i Hk o Virtala i Kw!!! Äh, skit i dom tycker att det är ditt bygge som gäller, du vet ju att jag håller på dig då jag tror att det blir strul angående gatbilsflummet... Kämpa på du.
Vem fan väntar inte på våren ??? :>>>>
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Fråga: vad är det som är fel på Sahlin´s m3a? varför har alla helt plötsligt börjat hacka på den då? varför inte bara inte att BMW är en jävligt bra bil. tycker era bilar e snygga båda två somt har jävligt sjuka motorer båda två.

Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30)
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Popper:

Motorn ska självklart mappas av Jocke på VM, fast byter jag till mindre turbo för banbruk så gör vi dom små justeringarna på gatan bara... så jag menade!

Min är ju ingen riktig gatbil om man hakar upp sig på att de inte går att besikta, men de kan man ju inte göra med nån mycket trimmad bil..
Men i mina ögon är den perfekt, ut och skrämma sig själv och kompisar ibland, bankörning och strippen körningar... mycket mer roligt kan man inte ha tycker jag!!

Sahlin ska ju åka 8or nästa år:)

bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Inge fel på Sahlins bil, den går fort!!
Säkert fortare på strippen än ja kommer lyckas med... om inte jag köper sekventionell låda.
Ett mycket påkostat bygge...

Visa användare
1.114
Bonje
Går det så mycket fortare med sekventionellt? Hur mycket vinner man på ett ungefär?

Om du ska åka på bana och lite SS. Tror du inte du vinner lite i väghållning med andra cambervinklar?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.