AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
557

byggande av 3" avgassystem

en
35
enduro_
BMW 320i Touring-89
jadå sitter man å klurar å ruvar på lite planer inför en ombyggnation av avgassystemet...
så nu väntar dubbla 3" rör från grenrören, eller kan man göra från just framför katten å bakåt? skulle bli så mkt enklare...är det nån som har provat detta?
en fråga till, jag har tänkt å köra utan katt, räcker det månetro med endast en slutdämpare?, eller blir ljudnivån för hög, nån ljuddämpare att rekommendera som är prisvärd?
bilen är en 325á..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Med tre tum lär det DÅÅÅNA!

Mer effekt lär du inte få!

Läs här och begrunda:
Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Bm
2
Bmw Mannen
Bmw m3-87
Bmw 325 ix-89
Kör utan system säger jag bara :) det går lika bra...ett grenrör sen får resten susa fritt :) hehe...
ses

/Drive it like you stole it! hehe
Visa användare
17
MrPower_84
325i coupé M-optik -95
Har en kompis som byggde eget avgassystem!
Extraktorgrenrör, bort med katten, raka 2,5" rör (tror jag) hela vägen och en Simons slutdämpare.. Om bilen lät? Fyy f*n säger jag!
När den står där på tomgång är det nästan så att man får fräs, låter vrååltrimmad!
För att tillägga så är det en BMW 325 E30..
Önskar Martin lycka till sin Turbokonventering!

Every step on the brake is a sign of fear! //MrPower
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Hej du!

Jag har en BMW 325 limo, och på den har vi ordnat ett 3½ system. Det är ett stort rakt rör direkt från grenrören ända till en sportslutdämpare (fullflödesmodellen). Du kan inte ångra dig, det låter väldigt väldigt bra, om du går in på eisermans hemsida och kollar på deras galleri, klickar dig fram till M3 e36 med eiserman så är det ungerfär i samma ljudklass, om inte mitt låter lite mer ?

Du kommer älska lååånga tunnlar, man liksom drar ner rutorna för att höra dånet genom tunneln. Enda nackdelen är med detta system att du väcker hela kvarteret om natten om du kommer hem sent, sen så kan du inte åka osedd, man vet direkt "aha, där är han" För det finns inte många sånna bilar här jag bor, alla vet precis vart ungefär jag befinner mig då det låter från flera hundra meter.. Det är ju en nackdel, men men.. Jag tycker fördelarna överväger nackdelarna! Men till besiktningen ska en race katt på... Det måste du också överväga, det kommer bli dig en kostnad också.

Lycka till! Satsa på raka rör & en simons fullflödesdämpare (sport) och led rören så rakt som möjligt!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Om du ska köra med bilen så rekomenderar jag verkligen inte så grovt avgas...du kommer att tappa hastigeheten på avgaserna och därmed sänker effekten. titta istället på ett 2x2" med bra dämpare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.