|
|
|
|---|---|
| Var idag och tittade på en 320 i Helsingborg. Måste säga att bilarna är verkligen välvårdade på firman men ack som försäljaren var som vi fick. Han hälsade lite tvärt och vi tittade på bilen. Han sa inte två knyst under tiden och tänkte ju att alla är ju inte lika pratglada. Till slut så frågade jag ifall vi fick provköra den och det gick bra. Efter provkörningen frågade han om vi tyckte om den och det gjorde vi, den var urläcker, precis som vi tänkt oss. Till vår förvåning säger då försäljaren "då far ni ta med er det här hem"... vi hade liksom förväntat oss att han skulle säga något i stil med om vi är intresserade att prata bilaffärer men ingenting. Till slut säger jag hur mycket han är villig att ge för vår. Vi går in på hans rum och då sitter han tyst och räknar lite och efter många om och men så gav han oss ett bud... Men det såg mer ut som han ville springa därifrån, har ingen aning om han var på väg hem eller något när vi kom, men välkomna kända vi oss inte, och bra emottagna blev vi inte. Han var i sin egen lilla värld och brydde sig verkligen inte om att sälja bilen. Han försökte inte ens! Synd för vi älskade verkligen bilen... | |
|
Inget illa menat, men Paulsson´s bil i Helsingborg har dom mest framfusigaste (ej korrekt stavat) bilförsäljarna jag någonsin träffat! Råkade ut för exakt samma sak innan jag bestämde mig för att köpa min BMW privat. Är själv försäljare fast inte inom samma område, men om man vill skrämma iväg kunden är det genom att säga "Den här tycker jag du borde köpa, ta den här nu, KÖP DEN" man ska liksom vara smidig och fråga om dom är intresserade?! Säger dom att dom bara vill titta säger man bara "Jag finns där, fråga mig bara om det är något ni undrar"... Då får man lixsom gå i fred och fundera och inte känna sig påhoppad så fort man stiger in.. Vad jag tycker ni borde göra är att köpa bilen privat, man tjänar bättre på det! Ängelholm har bättre service i mitt tycke men ni får givetvis göra som ni vill.. Glad att ni gillade 320:an lycka till i framtiden och med bilplanerna! Every step on the brake is a sign of fear! //MrPower |
|
|
Det här med bilförsäljare är en märklig företeelse, jag har jobbat som säljare hela mitt liv och jag har nog aldrig stött på sämre säljare än bilbranchens. Vad det beror på är en gåta, om det beror på dåliga löner eller vad? Men även småfirmor med en ägare som säljare är ofta urusla. BMW i Göteborg har ett par som är totalt värdelösa, sen att de får sålt ändå är ju en annan sak.. Vänlighet, ödmjukhet, kompetens som man blandar med psykologi, rätt ord, beröring samt en del inställsamhet skulle fungera för dem=) |
|
NOLL7NOLL |
Ja det kan ju vara så att de inte har provision och varför ska man då sälja mer än sin budget. Han kanske hade sålt sina 15 bilar den månaden och sket i resten. |
|
Har ringt runt till lite bilhandlare i dagarna och maken till ointresserade människor är svårt att hitta tyvärr. De flesta jag ringt till har kunder för tillfället (enl. vad de säger) men lovar att ringa upp om 10 min. Ringer de upp efter 10 min? Nej nej, man får ringa gång på gång och tjata tills man får uppmärksamhet från dem. |
|
|
Man får väl gå in i butiken med pistol SNÄLLA LÅT MIG FÅ KÖPA EN BIL AV DIG och UPP MED HÄNDERNA |
|
|
Detta med att köpa bil är faktiskt jobbigt.. Jag måste alltid tjata mig till min bil affär! Prutar gör jag nästan aldrig heller. Men dem vill inte sälja bilar till mig helt enkelt. Ser ut som en helt vanlig svensk man på 28 år. Frågade min kompis, VD´n där jag jobbar, han ofta nya dyra bilar. Frågade om han är tvungen att bli förbannad före det händer nått vid bilköp. Och han svarade "Jag trodde det bara var så dem var mot mig" Faktum är att det verkar inte spela någon roll vem du än är. Vanlig gnegare eller VD eller annat. Man måste tjata till sig ett bilköp. Synd! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.