|
|
|
|---|---|
|
hjälp min bmw e30 323 -85 vägrar ladda batteriet vad är felet???? ebbe | |
|
Generatorn? Eller snarare laddningsregulatorn inuti med vidhängande kol. FP |
|
|
som folke skriver så skulle jag satsa mina sista dollars på kolen... Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
| Min polare har samma problem me sin 320 som ebbe har,men jag har bytt kolen utan framgång,kan de vara generatorn som pajat? | |
| Ja har exakt samma problem me min 320i -91b har bytt kolen i genratorn hittar inget jordefel.....blir knäpp på de här.... sen sitter laddningsrelä diod och kol i samma stycke eller? | |
|
ok ska testa att byta kolen men är det svårt?? är det samma generator från en 318 -86 som till min 323?? isåfall kan jag ju ta den som jag har på den andra bilen.. men varje gång ja ska starta så typ bara klickar det till skit jobbigt ska besa på fredag med.... ebbe |
|
| Är inte speciellt svårt att byta kolen,men de är en del pill-göra,är ju ganska trångt! men annars är de inge svårt,sitter bara fast me 2 skruvar! | |
|
ok men kan man inte ta dän generatorn då? ebbe |
|
|
visste nån det med generatorn ebbe |
|
| det är inte svåtrt att byta kol och ladnings relä jag betalade 140 kr för kol och ladnings relä till 750 | |
|
ök men vet du om det är samma generator på en 318 som på en 323 ebbe |
|
| Är det inte batteriet som är slut då ?. | |
|
nej batteriet är nytt ebbe |
|
|
Starta bilen o mät spänningen på polerna. Vet ej exakt vad det ska ladda men det vet någon annan. Mellan 13-14 volt tror jag. Laddar det bara 12v är det med största sannolikhet kolen/laddregulator som det är fel på. Kostar 98 kr på biltema. Relativt lätt att byta. Ett annat tips är att söka inlägg "kol/laddregulator" eller något som relaterar till laddningsproblem. Där finner du säkerligen ett svar på ditt problem. |
|
| är batteriet helt dött nu? lr går motorn runt något? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.