|
|
|
|---|---|
|
Ja då har man sålt pärlan, till Åland av alla ställen, blir exporterad dit o avreggad i Sverige, rätt kul då man laggt ner enormt med tid på bilen o det kommer en lika puts-tokig bmw entusiast därifrån o köper:) då slipper man i alla fall se den i grannstaden o ångra sig att man sålt den:) Bara att plocka ihop 316 o snik-åka ett tag tills nåt nytt dyker upp. seastream styled | |
|
nee..inte till åland..synd de..för den M3:an e så jävla snygg alltså.. Bara en rieger vinge som fattades...:) Ska du köpa en E46:a sen då? ///M3 |
|
|
Heh, vadå inte till Åland? =) Såg den här om dagen, bor på Åland. Jäkla snygg faktiskt, snygga fälger, fin i lacken, helt underbar =) För övrigt tycker jag det är bra att Finland har släppt lite på skatten så man har chans att få någon vettig bil. Det som är lite sjukt är att man måste betala skatt på vad den är värderad till i Finland.... Vill själv ha en m3 cab runt 96-97, men dom är värderade runt 60.000€ i Finland, så då blir den nästan dubbelt dyrare =/ |
|
|
Japp Dekker det är sjukt. Jag är ju också från Finland, bor i H:fors. Importerade en M5 -92 i våras. Kostade 10.000e i sverige, sedan kom det Finsk skatt till på 9.000e, det blev skatt ca 29% på uppskattat ca.pris i Finland vilket var ca 26.000e. Tänk om ni i sverige fick betala 180.000kr för en M5 -92:) Det är ca vad jag fick betala för min. (19,000e) Man gråter blod. |
|
|
Blev an jä_la massa "ca." :) |
|
|
Tackar för komplimangerna på gammeln, då lyckades jag m stuket ialla fall, men det känndes som jag inte ville göra nåt mer på den, skulle se för överarbetad ut då, tyckte den var färdig, och jag är en sån som bara måste kapa o svetsa i bitarna, nästan roligare än att köra:) , så ett nytt projekt hägrar. Sen e det ju så tråkigt att man e så livrädd att ställa ifrån sig bilen nånstans, ifall nån klåpare skulle lyckas med nåt. Jag vet inte om det blir en e46, kanske tom. byter märke, är lite sugen på en MB 500SL, vill ialla fall ha nåt utan tak, och gärna med v8a:) seastream styled |
|
|
Seastrream: Ja, jag håller me dig. Såg en ganska fin 500 på blocket nu. En .92:a..med några jäävla sulor te däck alltså..285:or i bak..hehe..de e fett. Är de inte V12:a i 500? Eller ne, de kanske bara e 600:an ja... Blir säkert bra..bmw eller merza..de e ju skitsamma...NÄSTAN:) ///M3 |
|
| detta kanske hör till ämnet, men är det nån som vet nån finsk bil sida som man kan annonsera på, eller hur når man annars finska kunder ??? | |
|
M3_LOVER: Om du menar 500 mercor så e d en v8a på 326hk... Rikigt härligt drag från typ 100a å uppåt..tycker dock inte det är nån raket från 0-100a. 600a har v12a ja. Bara en liten parantes =) //John B M W - Do I need to say more! |
|
| Jag tog in en M5:a från 91 som var bruktagen 9/93 i tyskland. Betalade 7000 euro i tyskland för den. Sen ännu 7854 euro i skatt. Tycker jag var helt klart värt det. Tror inte man hittar bättre exemplar i Finland för under 20000 euro. | |
|
trkra: Länk eller om du bara vill nå ut i Svenskfinland Länk |
|
|
ufo777: Enligt en arbetskollega som jobbade i Sverige som sen flyttade tillbaka till helsingfors, tog med sin bmw(330XIT-02)till finland fick betala mkt pengari skatt.Han berättade att dessa höga skatter som man tar ut i Finland kommer att tas bort/minska inom kort. Då detta bryter mot Eu lagar och att inom ca:1år kommer det att vara löst. Man kommer då att få tillbaka en del av pengarna från staten som man betalade in vid införseln. |
|
|
Starre: Stämmer bra. Men skatten har just sänkts. Och kommer troligen att sänkas ännu mera, fråga är bara när. Jag skall i alla fall överklaga mitt skatte beslut fast jag är rätt nöjd med det jag fick. Men dom har räknat att bilen är medkörd 158tkm (som det står på mätaren). Men det står i deras "lag" att man skall räkna med 18500km per år ifall man inte kan bestyrka att bilen är körd så mycket som den är. Vilket jag inte gjorde på grund av att det inte löndes för mig. Men ändå har dom räknat med 158tkm bara för att jag skall betala så mycket skatt som möjligt. Helt klart jävligt gjort av dem. |
|
|
ufo777: Om jag fattade det hela rätt var/är man tvungen att överklaga för att kunna få ut ev ersättning när det blir beslut i Eu. Nu kommer jag inte i håg vad min kollega betalde men som sagt det var inte billigt att ta in en 330XIT-02:)) |
|
| Yep, allting för 3 år framåt. Så har jag fattat det enligt mina papper jag har hemma i alla fall. Har bara läst igenom dom snabbt ännu. | |
|
Jag bor också på Åland och kan ju tipsa om att det går bra att annonsera i lokaltidningarna via nätet på Åland, det är ett rejält sug efter bilar nu i finland och på Åland. Priserna på beggat har ju sjunkit ca 20% hittills så....det lovar gott! Sen är det ju urvalet som gäller också, finns väl bara 2 äkta E34 M5 på Åland så......då är ju urvalet liiite bättre i Sverige och tyskland. En finsk E34 kan man ju drömma om, håller just nu på att rusta upp en krockskadad E34 men men....finnar kan hugga skog men jag tycker inte dom kan vårda bilar i allmänhet, finns dock undantag. |
|
dansguru |
m3_lover och trkra: sl 500an finns med lilla tolvan och stora åttan. båda 5,0liter. |
|
Hej, Hörde idag att seastreams fd M3 har mosats i fronten av ett rådjur (eller om M3:an mosade rådjuret), dock bara enligt rykten på byn. |
|
|
ja..jag visste väl att 500:an hade 12:a.. ähh...12 eller 8:a...samma skit:) ///M3 |
|
|
tosj98: Är ryktena sanna??? FY F.N va jag blir less i sånna fall, jag som kämpat så med den fronten:( Du får återkomma om du hör nåt mer om den, hur omfattande skadorna blev, skulle ju vara ruskigt tråkigt. seastream styled |
|
|
Tjena seastream, jao, jag såg den i helgen och det har nog tagit men det såg inte så farligt ut. Grillen verkade vara ett minne blott, förmodligen har huven och stötfångaren fått sig också men inget värre. Det är nog snart i skick igen. ;-) /tosj98 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.