|
|
|
|---|---|
|
Ja,vilket av dessa agg är att rekommendera? fördelar/nackdelar med 16 resp.19? ska ha bilen till vardagsåkning samt lite tokgasa också.siktar på en bit över 300 hk. Ni som kört mitsu på m20-vinklat eller rakt avgashus? | |
Lotus Samuel |
Jag körde 18T vinklat avgashus #7. tycker det funkade bra. Fast det laddade bättre på låga varv än höga vilket förstörde effektkänslan lite. |
| Gikk den dårligt på höga varv? | |
| Ok,låter ju mindre kul med bra knuff på låga och sämre på höga,hade kanske funkat bättre med större avgashus? | |
| Nåt annat fel om det tappade på höga. Ska räcka gott med ett 16T för att hålla trycket på högre varv också. Avgashus 7 är mig veterligen det största på TD04, iaf som sitter i produktionsbilar. | |
| Hur läser man av hvilket avgashus man har? | |
|
det står tex en 6 eller 7 ingjutet på sidan av avgashuset |
|
Lotus Samuel |
Den gick ju inte dåligt eller sämre på höga. Men den gick ju bra över hela registret och då tycker jag bilen blir tråkig. Men jag är nog lite bortskämd med toktrimmade sugmtorer som skjuter på efter 7000varv. |
| kom igen nu, måste väl vara fler som kört eller kör mitsubishiagg..skriv gärna vilka spridare och övriga grejer ni körde ,smt mm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.