|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 540 med en automatlåda, med livstidsolja, det läcker lite olja som behöver lite påfyllning. Är det någon som vet hur man fyller på olja? Det finns ingen sticka eller något liknande. Alla möjliga svar är välkomna. Mvh/Abbe | |
changco |
Länk där kanske du kan hitta lite info! |
|
Jag trodde att det bytte olja i inspection II i automaten.jag har en steptronic är det någon skillnad jämfört med vanlig automat. vad jag förstod av din länk changco/asken så ska man byta olja. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Byter dom verkligen olja då det är "livstidsolja" i lådan? Tanken från BMW är väl att den skall vara underhållsfri eller nåt.. För att vara på den säkra sidan bör du nog säga till extra om det om du skall ha in bilen på sevice snart! // Björn Eriksson |
|
|
alien: Jo jag ska in på service snart,det är bara det att jag inte vet om man byter olja i lådan,trodde inte att det fanns något som heter livstid när det gäller bilar.lådan växlar iof bara fint det var bara en tanke att man byter olja vid service. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.