|
|
|
|---|---|
|
Hej hopp! Jag tittade nyss i modellguiden för E12:or men kunde inte finna någon 535 variant av den. Mig veterligen byggdes en liten serie av dessa (bortåt 1500 bilar). Är det så att dom aldrig såldes i Sverige? Hur ligger det till? Jag vill veta! /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;) | |
patrick0209 |
hej jag tror att det har varit uppe här på forumet tidigar när jag blev medlem. svaret är att det inte finns några 535:or som är svenksålda vad jag fått veta men du kan säkert fråga bmw om några har solts i sverige det är vad jag tror i alla fall MVH Patrick |
| Mig veterligen så finns det inga svensksålda e12 m535i tillverades 1650st, sen fanns där en modell som heter e12 533i men den är ganska så ovanlig...ca100-200 byggdes. Vad jag vet så är dom bilarna som rullar i landet in tagna i efterhand. | |
|
Kolla den här länken..... Där finns mycket godis.... Länk Billy B-10 |
|
|
Varmt tack! /Fredrik |
|
|
635 CSI : Nej , tyvärr såldes de aldrig i sverige , nästan alla såldes i Tyskland eller England , De ca 500st som åkte till England fick då självklart ratten på "fel" sida . Svåra att få tag på i bra skick då den låga efterfrågan gjort att många hamnade i fel händer och försummades . Men de finns om man letar noga i Tyskland eller England. Anses som den första M-bilen tillverkad för oss vanliga dödliga (det var inte M1:an) men lanserades nästan inte alls för allmänheten utan var en riktig doldis hos BMW. Många detaljer var unika för M535i e12. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Jag har ägt det enda M535 som fanns i Österrike och som jag körde den till Sverige. Tyvärr har jag lått den stå på landet i det öppna landskapet så att den drabbades av rost. Jag har överlåtit den till en verkstadsägare i Stockholms trakten. Man kan säga att den växellådan som sitter i den är den bästa växellåda som tilverkades av BMW, enligt Schnitzers chefsmekaniker i Freilassing, där jag trimmade motorn. Classico |
|
|
Coolt! Hoppas bilen blir iordninggjord. Fredrik |
|
|
classico---> vem äger den idag???? (nyfiken...) Billy B-10 |
|
|
Billy! Bilen fins hos Per Larsson Bil O. Motortecknik,,Björkholmsvägen21, Huddinge, Tel. 08 7110687 häls. Classico |
|
|
Hur är skicket / mycket jobb...... tror du den är till salu ? mvh Billy., Billy B-10 |
|
| jag handlar ju direkt! :) vill ha!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.