AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
650

porsche 911 rs bromsar på en 330ci

Co
85
CostasA
330ci -02
vad behövs det för nåt för att grejerna skall passa på?
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Vil bare si at jeg vet om en som har satt på porsche-bremser på M Coupe (Z3), og etter litt modifisering, så fikk han dem til å passe. Han måtte bøye noe greier, men vet inte hva det var. Men det gikk iallefall. :)

Jeg vet følgelig inte om det er noe "utstyr" du behøver, men kanskje litt mekking?
För att skivorna ska passa måste du göra nya centrum om dessa är lösa på skivorna. Är det är 964 RS eller 993 RS du ska ta ifrån?

Oken behöver du en adapter för att passa mot spindeln. Det kräver en del jobb men är du vän med svets och mätdon så fixar det sig nog. Vi gjorde en specialare med hjälp av en gammal bromsslang som vi kopplade till kompressorna och spände fast oket på skivan i rätt läge och mätte ut hur adaptern från spindeln skulle se ut.

Om du inte hade bott så långt bort hade vi nog kunnat hjälpa dig med det.

/Per
Co
85
CostasA
330ci -02
tack för svaret zodiaken ocuh morten

men jag har tummen mitt i handen och ger mig itne på bromsar :=)

vart i sthlm ska man vända sig för att få hjälp med nåt sånt?
Köp ett färdigt och utprovat kit med passande adaptrar istället! Detta är viktigt för att behålla broms balansen och att alla elektroniska stabiliserings system ska fungera. Nedanstående kit ifrån ECIS använder 996 monoblock och E46 M3 skivor. Sedan finns ju Movit (tidigare Porsche men nu egna bromsok), Rouge Engineering (Brembo), osv.

/RS2

Länk
Det är inga problem att bygga egna adaptrar så länge man vet vad man håller på med.
Att bygga kit med 996-ok och M346 skivor är ju väldigt fördelaktigt ekonomisk iom att skivorna är billiga och passar rakt på. Jag har aldrig upplevt ngt fel i bromsbalansen eller ngt annat. Men visst fan är det enklare att köpa! Frågan är bara om man tycker det är värt pengarna.

/Per
Co
85
CostasA
330ci -02
zodiak: jo jag vet. jag ska nog köpa bromsarna.. men vem här vill tillverka adaptrarna åt mig ? :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.