|
|
|
|---|---|
|
Märkte i morse när jag skulle starta bilen då det var -2C att automatchoken inte riktigt vill vara med. Fick igång bilen direkt, men det tog säkert 20 sek innan den förhöjda tomgången kom. Den liksom puttrade sakta upp i varv sen kom den (som flickan sa). Jag var nere på BMW för att köpa en glödlampa till instrumentpanelen och passade på att fråga vad dom trodde det kunde vara. Killen bakom disken var lite osäker, men trodde det kunde ha och göra med lambdan. Nån här som har eller har haft samma problem eller som vet vad det kan vara. Jag tänkte att jag kunde fråga här först innan jag lämnar in den på felsökning... | |
| Ingen? | |
| Jag tvivlar på att det är lambdan. Går bilen bra för övrigt? Går den bra när du ger full gas osv? Det första jag tänker på är otillräcklig bränsletillförsel. Har du bytt bränslefilter någon gång? | |
|
Jo då bilen går hur bra som helst. Men just nu när jag skulle starta den och det var lite kallare ute. Har bara haft bilen sen i försommras. Köpte den av en bilfirma i Uppsala. Innan jag köpte den var den inne på service och helrekond. |
|
|
Såg fel på din fråga! Tyckte du skrev luftfilter... Nej jag har aldrig bytt soppafiltret. |
|
| Informationen bara flödar här... | |
| kondens i tanken? har lika på min, ska hälla i lite k-sprit idag och testa.. | |
Mattan |
Kallstartsventil? Du kanske har en sån som inte e riktigt kry. Vet inte riktigt hur dom funkar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.