|
|
|
|---|---|
|
Jag får felmeddelande "Trasmission failsafe prog" på min 530d-99 och har vid felsökning fått konstaterat att lådan måste bytas! Var kan man hitta beg. lådor i sverige eller Tyskland? Vet någon om nån som renoverar växellådor till en rimlig peng. Vad är beteckningen på min låda?(om det finns flera olika!) Bilen är en 99-b touring 530d | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det jag får fram så ska de kunna vara 2 lådor A5S360R el 390R R betecknar att det är en GM låda, och GMslådor överlag är ju "sprängsäkra" Är det BMW som dömt ut lådan , så är det inte så konstigt för de kan inte reparera en låda i stor sett oavsett fel utan byter lådan rakt av i de allra flesta fall. (dvs de byter takluckemotor om datorn säger så oavsett om det finns taklucka eller ej:)) Men ditt chassienummer ger också vilken låda som sitter i bilen och har bilen rullat många mil så kan ju det vara befogat med ett lådbyte. Men att byta låda för att datorprogrammet går i nödprogram verkar vara lite overkill. Men jag vet ju inte vilka förutsättningar din låda har, och vad som hänt, det finns många olika alternativ att lådan ska gå på nödprogram och det är väl det första att ta reda på tycker jag. Samt motivationen varför lådan ska bytas. ///MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.