AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.158

Hur tycker ni att halvljus är på era E32?

Hur är era halvljus på era E32? Själv har jag en 730 men jag tycker att det lyser dåligt i mörkret. Har ni några speciella glödlampor? Mvh Danne
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Tjenare Danne

Jag har en 730-90 som lyser ruskigt dåligt från. Det har diskuterats mycket på forumet så mitt förslag är att söka på halvljus eller dyligt.

Själv ska jag montera ur mina lamphus och köra dom i diskmaskinen (tips jag hittat här) för att se om det hjälper

Med vänliga hälsningar Patrik A
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Inte tycker jag att mitt halvljus är direkt dåligt ,men det skulle väl inte skada med lite mer lux iofs...

Halvljuset på E32 är ju av "projektortyp" och var seriemonterat först i bilvärlden på BMW E32,skröts ju DÅ hur bra det var ;)

Mvh Janne.
Tackar för det mr-bear och Janne. Mvh Danne
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Vad jag har förstått så brinner reflektorn upp efter ett tag, så det blir bara skit ljus.

Jag stoppade i 100W för att se om det skulle bli någon skillnad, men Tjji fick jag. Det var fortfarande som att åka i en mjölkflaska eller liknande.

Ska prova med nya reflektorer och hjälper inte det så får det bli Xenon modningar.
Ik
223
Ika
525i -88
Diskmaskinen har jag (tyvärr) provat på ett av mina lamphus. Körde dock på jobbet i restaurangdiskmaskinen och kan bero på det eller annat men färg lossnade inuti. Vet ej vad besiktningen säger om detta än...

Usch för vinter. Svarta plåtfälgar är ruskigt fult.
Visa användare
ProPro-medlem
239
Mattias (AutoPower)
E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau
E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau
Jag köpte nya insatser. Wow vilken skillnad! OK, kanske inte som de bästa nya bilarna, men inte långt ifrån. Rekommenderas varmt till de som inte överskridit sin BMW-budget för året ;-)

/Mattias
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Plocka isär halvljusinsatsen, tvätta glaset på insidan. (Om glaset är slitet och blästrat är det nytt som gäller.) Skruva även bort linsen från reflektorn och rengör den ordentligt. Själva reflektorn är mycket känslig för kemiska medel så rengör försiktigt med en torr eller lätt fuktad trasa.
Skruva ihop hela kalaset och kosta på med en ny lampa av bra fabrikat tex Philips eller Osram så bör du fått en klar förbättring.

Ik
223
Ika
525i -88
Eller kör med helljus hela tiden. Du har ju en "7:a" ju...Kungen på vägen får väl göra vad han vill...hahaFolk med stora bilar brukar ju ha den mentaliteten. Eller?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tyvärr verkar det som plasten i reflektorerna åldras...
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Ika.. Är det så DU brukar göra då?? Att köra med helljuset på avhjälper inte problemet ju, det skapar bara massa nya problem.

Med vänliga hälsningar Patrik A
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Investera i nya reflektorer verkar inte vara något "hemansköp" direkt,så tycker man att det lyser lite "klent" så finns det nya reflektorer att inhandla för i sanningens namn lite pengar :)

Mina har blivit utbytta för ett par år sen ser jag i mina papper...

Mvh Janne.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Det bästa är att tvätta i ultraljudstvätt.
Jag fick riktigt goda resultat på det viset på min fd. bmw735.

FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-)
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Jag tror att ett enkelt "facelift" är att åka till biltema och köpa deras lampor. Kompletta med reflektor och glas, 500 per sida. Klart vettigt investerad pengar för vintern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.