AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.063

Akut hjälp . fått limm på lacken

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
nu har jag klantat mig ordentligt , råkade spilla litte Superlim på lacken o nu har den torkat , fast det återstår två vita sträck efter den , hur får jag bort de ?

Keep Your distance this is a BMW ;)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hmm... borde det inte gå att få bort med nåt lösningsmedel och sedan vaxa om på det stället...
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
vet inte , har provat med Diesel , T-Röd fast det har inte hjälpt

Keep Your distance this is a BMW ;)
ferraripeter
Prova med att förtuning, "dutta" upprepade ggn.

det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Aj, aj aj, otur. cyanolitlim är skitsvåra att få bort, har du tur så har den haft svårt att få fäste på lacken, pga vax och den glatta ytan(dessvärre är att det är så lättflytande så det tränger in i minsta por). Jag tror inte du lyckas lösa upp den utan att få med dig lacken, men kanske går den att peta loss?
Lycka till..

En fråga bara? Hur fick du dit limmet? BMW´n kanske inte är den bästa arbetsbänken...
Maxad:

Ring/åk till närmaste Ditec/MrCap så får dom hjälpa dig de kan säkert få bort det/
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Ta valigt ljumet vatten och gnussa upprepade gånger med. Helt klart det bästa. lyckades bada hela pappa bord hemma förr när jag var lite nygre och skulle sätta fast lösnaglar med superlimm hehe =) så ta en lite fastare svamp och stå och gnid på fläkarna. jag fick då bort allt från pappas furbord utan att han såg att jag hade varit där och kladdat =) Men det tar ju sin lilla tid...

Lycka till
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skulle göra som Starre skrev, kontakta ett proffs!
Risken är att du orsakar ännu mer skada om du försöker få bort limmet själv!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det enda som brukar bita på superlim/epoxy är aceton, det dunstar bort snabbt, men viss försiktighet uppmanas.

///MVH Hasso
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Oj, oj oj, vad kul jag hade när jag såg Teres inlägg, hajjade ingenting förrens jag såg att det var en "hon" som snackade om lösnaglar... satt och garvade för mig själv som en idiot här...
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Ska prova med litte av det ni sa , går det inte så får jag väl lyssna på starre o lämna in den ,

Hubbe , ´sido listen hade lossnat på E36an så jag skulle limma den då rann det ner på lacken .
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Hubbe325: Kul att man kan roa andra =)

Men man lär sig av sina misstag ;) så nu har jag gett upp det där med lösnaglar för jag har ingen lust igen att stå och gnussa ett till bord, för jag var så klantig och lyckades göra så hela bruken ran ut över bordet =)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Maxad: sitter inte den med clips? dessa är ju praktiskt taget gratis
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Hubbe325 ; jo jag vet , jag drog ut o kollade fast det va inget fel på de , det hade kanske hjälpt ändå om jag bara hade bytt ut de fast nu är det jå ändå för sent :(
Maxad:
Jag får instämma med starre, åk till en rekondfirma, jag såg att Hasso föreslog Aceton som är bra till mkt, framför allt rengöring av plastdetaljer men risken är att det löser klarlacken före limmet och då har du inget annat val än omlackering.

Mvh
Daniel.g
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
På söndag ska den in på Mr-Cab , dock va han inte så där jätte säker om han kunde få bort det , hade väl inte varit med om det tidigare antar jag
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Jag bär inget ansvar för det här men är det nån som vet om lim borde smältas om man värmer upp det med en hårfön? inte bra för lacken däremot.
bmwsteffe
svar till> maxad får han inte bort d o börjar polera på d sen så blir d betydligt svårare att få bort efteråt. Samma sak som om du polerar på kåda,nerfall tex....du bränner in d i lacken.
d är alltså ingen ide att polera på d alls om man inte får bort d innan.
mvh steffe (rekondare).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.