|
|
|
|---|---|
|
vilken luftmängdsmätare ska man använda till det? har hört att man ska från en 535 men vilken årsmodell? BMW bilen som bara ser bakljusen av!! /DALLO | |
| Beror på hur stora spridare du ska ha. Du ska absolut inte byta till en större klaff och inte byta spridare, då går den leant som satan. | |
|
ska köra med högre bränsletryck o smt6. men vilken passar rakt av e28 eller e34 ans? BMW bilen som bara ser bakljusen av!! /DALLO |
|
| Högre bränsletryck och orginal små spridare ger inga höga flöden. Byt inte klaff isf. | |
|
men smt kommer att styra 2 extra spridare. BMW bilen som bara ser bakljusen av!! /DALLO |
|
|
jeg skal montere inn større dyser i min bil nå. har fått tak i en lmm ifra e28 535. kan den brukes?? leste noe om at krets kortet måtte byttes ut med den gammle. noen som kan gi en full forklaring på hvordan dette gjøres??? |
|
|
Ta värmepistolen och runt kanterna på locket på LMM så limmet släpper så tar du av locket sen skruvar du ur kortet från 535LMM och tar det från 325:an och skruvar i bara.. Märk på kablarna vart dom ska sitta.. Har för mej att det va 3 eller 4 stycken.. |
|
| Bäckis: Så det hjälper inte något effektmässtigt att byta till en större LMM? Åker iofs sugmotor men om man tittar på luftens väg in in motorn så är det ju LMM som är flaskhalsen. Men det kanske blir för myket luft i förhållande till vad original spridare orkar med? | |
| Man vinner flöde på en större LMM, men det krävs lika stor procentuell förändring på spridarna som förändringen i area på klaffen(ungefär). Om man ska styra extraspridare så har dom inte ett dugg att göra med LMM. Dom ska väl användas för att ge motorn mer bensin till den komprimerade luften. | |
|
Jag kommer förmodligen att köra 535lmm+spridare +smt6 och extraspridare (styrda av map)på min m20 B25:a Jag är lite osäker på storleken på tilläggsspridarna däremot,nån som har en bra uträkningsformel? förresten: går det att styra backningen av tändning via MAP i smt6? |
|
| bumpar upp..Twin turbo? | |
|
Hur stor begränsning är egentligen LMM i flödet? Jämför man med de olika restriktorerna som anväds i racing verkar det ju vara väldigt stort hål i den. Finns ju folk som använder restriktorer mindre än en original LMM bara för att få upp flöde på låga varv. Eller är jag helt ute o cyklar? Fast det är klart att man kanske vill ha större LMM för att kunna mäta mer luft, inte bara släppa igenom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.