|
|
|
|---|---|
|
Gå in på www.returbilen.se och kolla. Någon som känner till denna firma? Deras priser verkar ju helt ok. Kunde vara kul att få höra vad ni tycker på forumet. | |
|
Inte mycket att säga om dem. De har otroligt låga priser på vissa saker. Det råder självplock på delarna, och inga garantier lämnas. Man kan göra FYND, men oftast finns där inget speciellt kul. Finns folk som har satt i system att åka dit dagligen och plocka allt godis från nyinkomna bilar... Mvh, Kalle _____ Länk |
|
patrick0209 |
hej jag tycker returbilen.se är bra för dom har dett mesta man behöver till sin bil men det står för många nya bmw volvo och runault = måste var försäkrings bedrägeri: dom är biliga det stämmer men man måste plocka av allt själv av det man vill ha i sommras tror det var i juli då dom hade gjort inbrott i min bilverkstad i limhamn som heter patricks bilrep jag gjord vid en 320i så tog dom av rutan do slog inte in den dom snodde min kunds sterio och slutsteg. jag berätade det för han och han blev inte klad så sa jag till han du får en ny sterio för jag ville inte betala mer i försäkrin så sa han ja för. dom so gjorde dett kom från litauen eller så var det min grane mulitbil service en rigtig tjuv MVH Patrick |
|
Patrick0209: Vad menar du??? Jag hajjar inte vad du skriver. Har det något med returbilen att du fick inbrott? Automat är bekvämt |
|
|
Patrick, Ja jag är hemskt ledsen men jag förstår inte ett dugg av ditt inlägg? Gjorde returbilen inbrott i din verkstad? Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Är killen full?? Kolla inlägget om F1-festen.. Två bilar är fler än en.. |
|
| Tackar för ditt svar Kalle, men vad Patrick menar med sitt inlägg undrar jag ??? Är det kanske så att Patrick gick till returbilen och köpte en ny stereo till sin kund ??? | |
|
Jag förstår det som att han köpte en ny stereo till sin kund på returbilen efter att det blivit inbrott i kundens bil. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
Tittade lite på returbilens hemsida. Det enda man kan säga är att de är OTROLIGT billiga. Tidigare har jag köpt bmw delar på Karstorps bildemontering i Norrköping och på skrotar kring Linköping , samtliga dessa inköp kan sammanfattas med ett enda ord : BLÅST !!!! Priserna på karstorp är ju otroligt mycket dyrare än returbilen. Man kan tro att returbilen ligger på en annan planet.. " Motor 1500:-" heh... Synd att de inte skickar delar :-( ...nästan så man vill flytta te malmö :-) FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
Det är så att bilarna först kommer till harrys i Arlöv där de rensas på en hel del prylar sen kommer de till returbilen och då kommer de som är där varje dag och plockar resten så när man själv kommer dit är där bara lite småsaker kvar om man inte har tur och kommer samtidigt som en bil men visst får man tag på det man behöver så är det billigt och bra mvh kim |
|
|
Kim har rätt. Wadel, Allting har en baksida :) Det är alltså mest "leftovers" som hamnar på returbilen, det som inte var "fint nog" för Harrys. Det ska till MYCKET flyt för att man ska kunna klippa några godbitar, exempelvis hade de en gång en komplett svart skinninredning till E30 i bra skick...900:-. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Det stora problemet är inte att Harrys "rensar" bilarna. Harrys lagerför bara vissa delar till ett fåtal bilmärken. Dessutom lagerför de bara ett visst antal av varje del. Det stora problemet är ett antal personer som yrkesmässigt rensar bilarna direkt vid ankomsten till returbilen. Ett antal personer lever på att rensa bilarna på åtråvärda delar för att sedan sälja vidare... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
aha... FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
Har man tur kan man hitta fina grejer.... En av mina nära vänner har en M3GT inredning i sin 02 som kommer från Returbilen. Men det gäller att ha lite tur, som många andra har påpekat så finns det de som har satt det i system att länsa bilarna på värdefulla delar som sedan säljs vidare för dyra pengar. Länk (Såld) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.