AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.044

Cupé och motorvärmare ?!

328_huggarn
Hej på er Bmw freekz

Söker någon som kan install. cupé och motorvärmare i min bmw.. företag/privatperson spelar ingen roll.. helst i gävleborgstrakten, någon som har nå bra tips ?!
skulle tippa på att dom flesta verkstäder kan göra de jobbet åt dig! är inte allt för stort jobb...
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Vad kan det kosta? Har inte heller dessa trevliga vintertillbehör.
po
77
pojken
525i Touring e61 -04
Tjena! Har precis fått detta installerat i min bil och jag fick betala ca 3500 kr med material och allt.
Bmw ludde
Gör det själv, matrialet kostar ca 1000 kr. På e36 är det relativt lätt, bara att tappa ur vattnet, slå bort en frostplugg och montera blockvärmaren, dra kabel, och till sist fylla påmed vatten.
Si
765
Simon01
120dM -08
det kan var lite bökigt att komma åt på e36 om bilen är utrustad med ac
Visa användare
1.981
Thorssa
Fick du även kupévärmaruttag monterat för det priset? Var det på BMW eller? Själv är jag inte så duktig på att meka, har dessutom klimat.

//Thorssa
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
på min va dom tvungen å lossa ena motorfästet å tippa motorn för å kunna montera.. fast de kanske bara gäller 4cyl ??

/NiFE - Nice life
po
77
pojken
525i Touring e61 -04
Allt ingick i det priset. Blockvärmaren var av typen som monteras på utsidan av blocket och alltså inte genom någon frysplugg. Vet ej hur det ser ut på din bil men på lite nyare bilar så monteras det så. Finns tydligen få eller inga fryspluggar på nyare bilar. De funkar lika bra i alla fall. Monteringen skedde dock inte hos BMW men hos en annan bilverkstad som är speciliserad på BMW. Lite långt från Gävle tyvärr (Sundsvall).
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Blockvärmare monters på bilar med aluminiumblock,inte speciellt svårt man behöver ju som sagt var inte knacka ut nån frostplugg.
Insticksvärmare heter dom som man sticker i blocket och har direkt kontakt med kylarvattnet,alltså dom man måste knacka ut en frostplugg för att montera

"Riktiga män luktar diesel"
Visa användare
1.981
Thorssa
pojken: Var det på Custom & Styling?
Ring till sunes bilmontage i Alfta. Sune Elversson är i mitt tycke den bäste BMW-mecken i sverige. Han satt i åt mig 2300:- motorvärmare + kupe men då hade jag en del sladdar själv så räkna med 3000:- ganska exakt för arbete+material.
0271-55861

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
po
77
pojken
525i Touring e61 -04
Thorssa! Japp
Skitduktig och trevlig kille det där.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Ja nu är det dags för motorvärmare!!!
Bmw ludde - vart kan man köpa grejorna för runt 1000 spänn? Har bara hittat dyrare.

Tänkte isåfall ta det i samband med kamaxelbyte, verkar smidigt...
Visa användare
1.981
Thorssa
Har hört att han ska vara duktig. Mi nkusin brukar lämna sin 320 -92 där. Jag lär göra så jag med.

//Thorssa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.