|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vi har ganska långt framskridna planer på att ta betalt för annonserna i BMWBörsen. Då tänker jag dock enbart på "BMW-Till-Salu"-annonserna. Vi har undersökt flera olika alternativ och kommit fram till att ett betalnummer-system är det bästa alternativet att ta betalt eftersom det handlar om så pass små belopp. Troligtvis 10-30:-. Förhoppningsvis blir inte bortfallet av annonser så stort. Jag har redan testat lite olika utrustningar och utvecklat lite testprogram på servern för att lösa detta rent tekniskt med att ta betalt via betalnummer och få automatik i det hela med talsvarssystem osv. Problemet är att det tar tid att utveckla programvara och anpassa BMWBörsen till allt detta. Jobbar man intensivt med utvecklingen av detta på sin fritid så lär det ändå inte kunna sjösättas innan sommaren förmodligen. Ett talsvarssystem och betalannonssystem kostar absolut minst 50.000:-, så det lär förmodligen dröja minst 12 månader innan det eventuellt går med vinst från utvecklingsdatum. Om vi bortser helt från ovanstående resonemang och kostnader så behöver vi ändå ha in pengar till en ny server helst innan årsskiftet. Tommie, BMWPower |
|
|
Hur bra jag tycker om sajten och det otroliga arbete Ni lägger ned, har alla inkl jag sagt innan:-) I en klubb så brukar man ha en medlemsavgift, för att täcka kostnader mm. Sen om den är 50, 100 eller 500 det kan bara Ni beräkna. Det är inte mer än rätt att vi som utnyttjar Er eminenta sajt också är med och stödjer Er verksamhet. Ta tex en årsavgift där man får tillgång till börsen forum mm för att täcka fasta rörliga kostnader. Det är ju inte meningen att Ni ska behöva betala ur egen ficka. De annonser som ev faller bort ser inte jag som seriösa ändå. Annonser skall nog mer ses som ett extra tillskott av kapital om något skulle hända. Ska detta forum/ sajt kunna utvecklas lika fint som det gjort den senaste tiden så måste det också kunna förses med ekonomiska medel i motsvarande form. Detta bör rimligen komma från dom som använder sajten, jag och andra. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
har sagt det förut, avgiftssiter gör tröskeln för hög och skrämmer bort användare. Insamlingsiden är värd att prova först. En annan ide om man har ett betalsystem i botten är den typ av textannons som goggle säljer som är helt självadministrerande: Länk vem som helst kan lätt annonsera på siten för en billig penning och med minimal administrativ kostnad. /göran, gubbe/ |
|
|
Alla som sponsrar med minst 100:- får får ett -S- i guld brevid sitt namn i marginalen. ;) |
|
Nu har vi fixat en sida med information beträffande insamling av pengar till en ny server:Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Har just postat iväg 500 är det nån som är Värre??? KOM IGEN NU!!! MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.