|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vill bara passa på att uppmuntra folket bakom BMWPower och säga att de gör ett bra jobb! Jag tycker mig se en hel del klagomål på vissa trådar, många tala om yttrandefrihet osv, men jag tycker ni drar en bra gräns för vad som är tillåtet, kanske t.o.m. tillåter lite för mycket ibland. Så, bugar och tackar för att ni tillhandahåller denna tjänsten gratis för oss! /Marcus | |
|
Bara en sak som jag vill påpeka, säkert i onödan. Er server verkar må ganska dåligt nuförtiden, har märkt att den (WWW servern iaf) har kraschat de senaste tre kvällarna. Men. /M |
|
| Instämmer, BMWpower är en kanonsida, dock verkar inte servern vara ngt. vidare, tråkigt när man inte kan besöka sidan. | |
|
Tack för de värmande orden, Darklight. Det stämmer att sajten varit lite svår att komma åt de senaste dagarna. Det har dock inte uteslutande berott på servern, utan även på internetlinan och leverantören, som vi har lite svårt att påverka. Men samtidigt har antalet besökare ökat lavinartat, vilket naturligtvis glädjer oss. Igår fick vi vår 2-miljonte besökare, Niklas från Saltsjöbaden, som fick en BMWPower-tröja av oss. Grattis! Servern har länge varit överdimensionerad, men med tanke på det ökande antalet besökare, så är det snart dags för en uppgradering. Vi får väl först skramla ihop lite pengar bara, för även om vi tillhandahåller BMWPower gratis så är det långt ifrån gratis att hålla allt rullande. Beträffande förslaget om att ha en särskild "soptunne"-avdelning, så är det troligtvis inget som vi kommer att införa. Vi vill gärna fokusera så mycket som möjligt på BMW och inget annat. Inlägg som inte passar in tas bort av moderatörerna, och de som vill diskutera våld, trakaserier, hets mot folkgrupp och liknande rekommenderar vi att vända sig till något annat diskussionsforum på någon annan sajt som riktar sig till den målgruppen. Vad den typen av inlägg har att göra på ett BMW-forum är för mig fullständigt främmande. Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
Jag måste instämma i kören som sjunger lovord om denna eminenta hemsida. Min fru jobbar som datalärare på ett gymnasium och har en gedigen utbildning i webdesign och e-handel. På lektioner som handlar om internet tar hon alltid upp denna sida. Hon beskriver den som ett praktexempel på hur en sida ska se ut när det gäller att hitta information för en specifik intresse-/målgrupp. HÄR FINNS ALLT FÖR DEN INTRESSERADE! OCH DET ÄR HELT GRATIS! Så; Tommie Goldhammer och hans medarbetare ska all heder för vad de uträttar för oss BMW ägare. MVH: Stefan. |
|
|
Gör *vågen" för de som håller forumet levande:-) Keep up the good work! Asken Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
För oss som tidigare inte åkt BMW är denna sida mycket bra,om man har ett genuint bilintress och vill lära sig så mycket om Bmw och dess olika "nycker" för det finns tydligen på dom också har jag förstått.Har funnit mycket bra information på sidan, sidan blir nästan ett måste varje dag, också ett skönt avbrott i det dagliga arbetet. Också kul att dela med sig av de erfarenhet som man skaffat sig efter 30års bilskruvande som jag tyvärr fått sluta med pga vibrationsskadade händer. MVH Hasso |
|
Jag vill också passa på att tacka Tommie, Janne och dom andra grabbarna på BMW-power som gör det möjligt för oss BMW-entusiaster att få svar och hjälpa andra med BMW-problem eller allt annat som rör BMW för den delen. Allt detta arbete lägger dom ner på sin fritid och dessutom helt ideellt, tackar och bugar! :-) Mvh Micke t/ 328-96 B6 3,5-89 |
|
| Måste bara instämma med darklight. En hyllning till den bästa BMW-resursen på nätet. ALL HAIL TO BMWPOWER CREW!!!!!!!!!!! | |
|
Hej! Som alla andra har sagt så är sidan kanon och ni som arbetar med den ska ha ett stort tack. Synd att den ligger nere ibland. Hoppas ni kan få någon ny sponsor som gör att ni har råd att uppgraddera servern. Mr C |
|
|
Asken: Funderar på en 540iT -e39. Vad tycker du jämfört med en 523/528 iT? Får åka en skitig Golf-92 nu:-( |
|
|
Marin: Nothing beats cubicinches sa amerikanarna, det håller även här. Underbar motor, tom i närheten av min förra bil M5 3.8l T-95, saknar 1500 varvtill innan varvtalsregulatorn slår i dock... Det är ju klart, det kostar, soppa försäkring med mera men det är det värt varenda krona!:-) Skulle jag rekommendera ngt så skulle jag säga 528 isåfall. Provkör de olika så ser du. 523 T med lite last blir seg. Vad får det kosta? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Från alla oss om jobbar med BMWPower får jag passa på att framföra ett stort tack till alla uppmuntrande ord. Det värmer verkligen. Särskilt då vi varje dag jobbar flera timmar med sajten på våran fritid utan betalning. Många dagar blir det inte mycket sömn tyvärr. Därför känns det mycket roligt att det är så många som uppskattar sajten och att det är så många som besöker den varje dag. Tyvärr har servern gått ner lite då och då under de senaste dagarna och vi jobbar hårt för att tillgängligheten ska bli bättre. Det verkar som om vi tvingas uppgradera servern inom kort men det kostar tyvärr en hel del pengar. Bara driften av servern kostar ett par tusen i månaden och inkomsterna från annonsörerna gör att det går ungefär "plus minus noll". Med andra ord blir det inte mycket pengar över till en uppgradering av servern. Vi fick därför en lite idé för några dagar sedan om att vi skulle försöka samla in pengar från besökare som känner att dom kan avvara en liten slant. En tanke som florerar är att vi öppnar bank- och postgiro dit man kan sätta in pengar. Som en liten morot tänkte vi göra som så att de som lämnar bidrag på 500:- eller mera får en BMWPower T-shirt av oss (till ett värde på ca 150:-). Men innan vi spinner vidare på den idén vill vi gärna undersöka ungefär hur många som känner att dom kan avvara en slant? Alla pengar går naturligtvis oavkortat till ny/förbättrad server (förutom kostnaden för T-shirts). Verkar det vara en bra idé och finns det någon som kan avvara en slant till ny server? Mvh /Tommie, BMWPower |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jajamännsan självklart .trots att jag löste ut mina facelift idag. KOM IGEN NU GÅTT FOLK 500 KR ÄR JU RENA BESPARINGEN PÅ DEN HÄR SIDAN.KOSTAR INTE MER ÄN EN MOTORTIDNINGSPRENUMERATION VILKET MAN HAR MEST NYTTA AV ÄR DET JU INGEN TVEKAN OM.MED ALLA TIPS SÅ ÄR DET JU SNART INTJÄNADE PENGAR. MVH Hasso |
| En annan ide (eller snarare kompletterande ide) är att ni tar lite betalt för BMWBörsen-annonserna, iallafall Bilar säljes. Tex 100:-. På köpet blir de kanske lite mer verklighetsanknutna. Jag menar, idag begär ju folk vad som helst för sina bilar, man har ju inget att förlora på att dra till lite extra vilket gör att forumet inte är så intressant att leta i. Dessutom finns samma bil idag på flera annonser vilket är lite tröttsamt. | |
|
Håller med Nils-Olof! Tror att de som verkligen vill sälja sina bilar annonserar kommer att synas då. Samt man slipper alla som lägger in sin annons 2ggr/dag för att vara först. |
|
BMW-Yoda |
Sätt ut pg-nummer så kan alla betala något i alla fall. Behöver ju inte bara vara en gång man betalar. Betalannonser för bilar är heller ingen dum ide. Man kanske kan lägga upp det på samma sätt som blocket med betalningen. Så blir det lättillgängligt. Vad gäller sidan så hittade jag den 98 eller var det 99. Har besökt den sen dess för det mesta varje dag eller åtminstone några dagar i veckan. Absolut bästa sidan om BMW, den har utvecklats otroligt. Jag beundrar er entusiasm, och att ni orkar. Speciellt som jag vet/misstänker att en del av er har små också. Så tack för den här suveräna sidan. BMW-Yoda |
|
Kan bara instämma... Kanske 100:- per annons är lite väl saftigt. Kan finnas risk att det inte kommer in så många annonser då , och det är ju synd... Men Tommie släng ut ett BG/PG-nummer så vi kan bidra med lite spons... Alla bäckar små... Ska själv bidra om något sådant kommer upp. Rätt självklart tycker jag. Resten läggs som vanligt på mitt vinterprojekt och till renoveringen av Pay'en... Den ska bli som ny..... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Sätt ut ett pg. Tror att 500:- är lite för mycket. 100:- kommer man långt på. Varje annons på -bilar säljes- kunde kosta 20-30 spänn. Många bäckar små....... Tror nog det skulle vara farligt att ta för mycket betalt. Internet är stort och sannolikheten att era nuvarande besökare söker sig någonannanstans ökar. |
|
|
Hejsan, jag tycker att ni har gjort ett jättejobb som konstruerat och driver siten som är enkel att hitta i, enkel och bra design samtidigt som innehållet är bra och omfattande och bygger sig själv! Tycker precis som flera ovan att annonserna skulle kunna tas betalt för. dock är nog 100 kr lite i saftigaste taget, kanske 5-15 kr som betalas med ett betalnummer ala blocket...funkar fint. Tror precis som Nils-Olof att då sätter endast personer som verkligen är intresserade av att sälja sin bil ut den. Att köpa en server är dyrt om man ska gå hela vägen(RAID, flera processorer, massor av ram) så det är ingen dum idé att försöka att ta betalt på något sätt...tror att det bästa är att försöka att göra det på annonserna. Ett annat sätt är att alla forumdeltagare måste ha minst två "intressen" som de ska acceptera erbjudanden ifrån...typ gillar man feta hjul får man sådana erbjudanden i sin mailbox. Ett annat sätt är att kategorisera annonserna och göra dem sökbara på något sätt (kräver fler annonser och mer arbete att få in dem, jag vet) Hursomhelst vill jag önska er lycka till!!! Simon |
|
|
Klart man skulle kunna lägga en slant till en server, er verksamhet är i allra högsta grad värd att sponsra! Att ta betalt för börsen tror jag skulle skrämma iväg en hel del, samtidigt som det blir en administration runt det som inte kommer att kännas värt besväret om avgiften är för låg... Lite Moment 22 där... Kanske en "VIP" avdelning för betalande medlemmar med något mervärde? Förövrigt, jag lägger gärna en slant utan några förändringar alls, ni har gjort den här sajten till en av de absolut bästa entusiastsidorna i sverige, om inte i världen! Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.