|
|
|
|---|---|
|
tja jag kanske ska köpa en 750ia och den knackar lite på ventilerna är det hydraliskt ställda ventiler eller mekaniskt tror det är hydraliskat sen om dom kanckar visst är det som bara att hålal i lite tjockare olja så ska det minska för motor är fint skick annars och vad kostar nya bromsskivor fram till dom Mvh Niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- | |
| Prova att söka inlägg det har skrivits mycket om oljor och ventilknack i forumet | |
Paap Reeder |
Hej! "....annars var motorn i fint skick" säger Du. Kan inte stämma. Dessutom säger Du att flera ventiler knackar. Ja det är hydrauliska lyftare på M70 och M73. En sådan kan exvis knacka om den får för litet oljetryck p g a exvis låg oljenivå ELLER att den gått 46 000 mil, är illa skött och trycket börjar bli svårt att uppehålla upp till lyftarna. Är Du säker på att det är ventiler och inte exvis kolvbultarna Du hör? MVH /// Paap R |
|
nja jag har inte hört den han säger att motorn knackar som, har den men en jag känner ska fara och kolla på den Mvh Niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
Det finns olika skivor till 750:in 302 x 28 mm med enkolvsok 835 kr 324 x 30 mm med fyrkolvsok 805 kr! Priser på mekonomen, men BMW har ungefär samma priser! |
|
| Pris per st! | |
|
tor tack för priserna BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
| På Motornord kostar skivorna (302*28) 575kr/st (E32) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.