|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! E påväg att köpa mej en E36 325 om nåra veckor och undrar om nån har lust o ge mej lite råd på saker ja ska kolla extra noga på. har aldrig ägt en BMW tidigare så denna är helt ny för mej! den jag har kollat på är en 325 -92 som gått 14500 mil. problemet är att boken är bara stämplad en gång. den har haft 5 ägare. bara sett den på kort och där ser den väldans fin ut. sen en sak ja undrat över: rutorna åker ju upp och ner när man öppnar/stänger dörren... hur går de på vintern när de fryser... risk för att denna motor bränns när rutan sitter fast??? (kommer att köra bilen på vintern ja) Tack på förhand /Tony | |
| tillägg: imp -98 | |
| det där med rutorna är en anledning till varför jag ej kör min pärla på vintern!!! | |
| ok. kan man inte rycka nån säkring som går till dom så man slipper att bränna nått? | |
|
Visst fryser rutorna fast lite då och då under vinterhalvåret, dock så verkar iaf inte mina tagit någon större skada av det. Men tar man säkringen så lär ju inte det vara något att oroa sig för, troligtvis förloras väl hela elhissfunktionen i och med det... /Erik |
|
| iof sant... | |
|
Känn efter hur det känns när du lägger i tvåan, där brukar man lättast känna om synkningen är taskig. //Thorssa |
|
| Köp en med full bok som du kan kontrollera istället! | |
|
Detta med att fönstren fastar är inte mycket att oroa sig för om man behandlar gummilistorna rätt. Använda BMW teflon fria och frostskyddade vaselin. Kostar någon hundralapp och räcker länge. Har aldrig haft problem med detta sedan jag började använda detta under medel. dessutom blir det tyst o fint inne i kupen. Lycka till Mvh Kristian |
|
|
Det är ju fan att man inte kan stava Rätt! Lovar! Läste 2 gånger men ändå blev det fel. Måste vara någon sjukdom eller nått? mvh Kristian |
|
| Välkommen Toiny. | |
|
Finns det nån rost? Skulle försöka bilda mig en uppfattning om hur mycket/lite service bilen fått... Du får den billigt misstänker jag :) |
|
|
Om ingen dokumentation finns till bilen så hade jag räknat med att den gått MINST 10 000 mil mer än vad som står på mätaren, och värderat den därefter. Lycka till med köpet, och som sagt, Välkommen till Autopower :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
kolla slitage på bilen.. ex: sätena slits ju en del. om ngn tysk snubbe suttit i bilen 10,00mil extra så syns de ju i bilen.. osv |
|
|
tack för alla svaren. rost finns inge på bilen... den blev nylackad i juni lr juli i år.. enligt ägaren så va de p.g.a småskador + att han vart på en del utställningar! går man efter korten så ser den väldigt hel o fin ut invändigt. skinnet är slätt och fint. har sett bilar som gått betydligt mindre och har betydligt sämre skinn. är ju dock några veckor kvar innan jag ska handla så får se. |
|
|
Nylackad=smälld? Skinn kan man byta ut till en inte allt för dyr kostnad, så det kan man inte gå på uteslutande. Ursäkta om jag verkar negativ och cynisk, men det SKA man vara om man vill göra en bra bilaffär. Dessutom ska man ALDRIG lita på säljaren, såvida han inte kan bevisa vad han säger med kvitton/intyg etc. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
så sant kalle! kritisk ska man vara har ja lärt mej... gjort ett otroligt dumt köp då man gått o tagit första bästa utan o kolla igenom bilen riktigt.. fick man ju lida för =( men som sagt... enligt honom har den ej vart smälld vilket inte spelar såååå stor roll om den bara e bra lagad. svårt o de på bild iof men damask ser fräch ut o golvmattorna ser oxå frächa ut. men som sagt... allt ser så annorlunda ut på bild... man vill ju gärna veta innan man sätter sej o åker nästan 45 mil. |
|
|
Kalle Hansen: Du har helt rätt i att bilen KAN vara smälld o därför omlackad....Men en bra lagad lättare krockad bil skall ej vara några probs att köpa,man kan se rätt lätt om allt verkar vara ok genom o kolla karossglipor. Sen brukar ramsneda bilar oftas ha diverse konstiga "pysljud"(vindbrus) eller så går dörrar o dylikt trögt alternativt så har färg nötts bort någonstans...Sånt märker man med en gång...Själv är ja en sådan att jag anser att ALLA bilar över 7-8 år har "kass" lack,diverse uppslag o GARANTERAT rost även om den ej syns.Ett stenskott ungefär i storlek av ett stort knapphålshuvud kan mycket väl bli som två femkronor när man slipar ner till plåtrent......Det finns undantag självklart men då pratar vi om bilar som gått max 5000 mil under denna tid,o hur vanliga e dem på en skala?Pga att jag är så pass "petig" med lack o framförallt så HATAR jag repor så brukar det oftast bli en seriös omlackering av de bilar jag inhandlar...Detta gör jag för att JAG skall trivas med bilen till 100%!!Så det är inte alltid oärliga avsikter pga av omlack,men du har helt rätt man ska fråga sig VARFÖR bilen lackades om....I mina fall så dokumenterar jag alltid bilen under arbetetsgång så att ja kan visa upp "bevisen" vid en ev. försäljning när ja väl beslutat mig för att byta bil...Dessvärre har jag aldrig lyckats äga en bil så länge(köper bilen för att behålla i ca 3-4år) pga klåfingriga människor som ej kan skilja på mitt o ditt...Det verkar som om ju mer rädd man är om bilen dessto mer intressant blir den för omgivningen... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
jocker18@home.se |
jag är total expert på dåliga affärer och nerkörda bilar, usch, tyvärr. jag köper allt för ofta den första bilen jag kollar på :/ BmW - enjoy! |
| Spindellederna. | |
| Brukar bli 2:or på besiktningen på dem. sen om du ska köpa den vill säga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.