AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.027

Motorvärmare 325 E36

Hejsan!

nån som vet om det går att montera en s.k. slangvärmare på en BMW 325i E36 istället för en blockvärmare?borde ju iallafall vara enklare att montera en in värmaren på kylarslangen än en blockvärmare.Verkar vara aningen trångt iallafall om man har ac.

Bör gå... har aldrig gjort det på en BMW, men på en ny merca...
Skruva av slangen, mät innerdiametern, kolla på mekonomen, dom har DEFA värmare som brukar fungera till sånt...
Akta dig bara för att montera fel, så att du bränner hål på slangen! Har hänt för vissa...
Bmw ludde
Jag monterade en blockvärmare förra veckan, det var inga konstigheter, bara att slå en don igenom frostpluggen och bända loss den.

Köpte min på biltema. Blockvärmaren kostade 400 samt kablar 350
Po
50
Powww
318i -95
Undrar bara vad du köpte för blockvärmare på biltema för jag kan inte hitta någon till E-36

Efter regn kommer sol!
Powww
Bmw ludde
Tror inte det finns med på internet, ska finnas i katalogen
Po
50
Powww
318i -95
Japp!
Såg att dom inte hadde till min motor M-43 (tror jag)

Efter regn kommer sol!
Powww
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Igentligen så heter det insticksvärmare,man monterar den alltså genom att slå bort en frostplugg och sticker in den där.
Blockvärmare som ni pratar om sätter man utan på blocket,används på bilar men aluminiumblock tex en Bmw 328.
alltså man slår inte bort någon frostplugg.

"Riktiga män luktar diesel"
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
hmm han inte skriva klart,råkade trycka på enter =)
Som Bmw ludde säger är det inte så svårt att montera själv,men man kan ju vara lat ibland =).
På min 325 som jag hade gjorde jag så att jag lämnade in bilen för enbart av montering av värmaren gick på 300kr,och sen drog jag resten själv.
Som sagt det är ju lite småtrångt där under ,men det går för den som vill spara en slant.

"Riktiga män luktar diesel"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.