AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
859

saknar verktyg + låsbult till M5 00´a ?

Faan va irriterande, äntligen hade man samlat mod/tid/lust/ork för att byta däck för första gången på bilen, "naturligtvis" så saknas låsbulten(hittar den iaf inte) enligt en väldigt dålig handbok så borde den ligga i skuffen under mattorna men jag hittar inte ett endaste verktyg(bara kompressorn)

Antagligen så är den inte med bilen men nån kanske känner till nån gömma?, är låsbulten besvärlig att skaffa fram eller kan man bara låna av nån annan M5´a?

/Fredde

405HK i garaget
400 = BMW
5HK = Gilera Runner
ma
101
mafqa
F10 550i -10
Jag vet inte om m5an skiljer sig men på min 5serie finns där en liten urgröpning där man kan klämma fast låsbulten, i verktygslådan som sitter under bakluckan. Ett litet tips om du inte letat där :)
Vi har på våran firma verktyg för att ta bort låsbultar med... fungerar i nödfall!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Åk till närmaste BMW-verkstad.
De har en komplett uppsättning av alla olika modeller av kodnycklar till låsbultarna (pratar om de som har olika former av splines som skall passa mellan kodnyckel och låsbult).

De kan testa ut vilken låsbult du har (vilket nummer det är på kodnyckeln) och sedan kan du beställa en ny kodnyckel för ca 50 kr.
(om de tar betalt för att testa fram vilken låsbult du har, beror nog på vilken verkstad det är och vilke relation du har till dem)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Jag får nog inse att jag vart "blåst" på den då, i "urgröpningen" ligger det inte en endaste pinal.

Det får nog bli bmw verkstaden då.

Tack för svaren

/Fredde

405HK i garaget
400 = BMW
5HK = Gilera Runner
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.