|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon råkat ut för detta förut ?! Den går väldigt väldigt ryckigt vid jämngas och tomgång. men vid gaspådrag svarar den precis som den ska (både med belastning och utan) Nån som har en susning om vad det kan vara för problem ? / Jon | |
|
Ingen som har någon idé ?? / Jon |
|
|
Kolla tänddelar; stift, fördelare o kablar MVH Robban |
|
|
Min går lite krasst på tomgången, men så fort man petar i driven så går den jämt igen! har inte märkt att den vill ryka vid gaspådrag speciellt mycket.. Iaf inte sen jag bytte stiften i den. Möjligen att den ryckte till väldigt lite innan! Men som sagt, jag tror nog också på rob i ditt fall! Givetvis kan det väl vara någon slang som suger tjuvluft också, eller lambdan, men dom problemen brukar väl visa sig mer på tomgången eller? // Björn Eriksson |
|
|
Har precis samma problem med min 635-motor! Jag tänker kolla följande: - tändstift, kablar, fördelarlock, tändspole och sånt - kompressionen - ev luftläckage vid oljesticka, oljepåfyllningslock och vevhusventilation - kolla funktionen på bränsletrycksregulatorn - kolla efter ev läckage i kallstartentilen - kolla inställningen av trottelkontakten - testa funktionen på tomgångsmotorn - "nollställa" DME-boxen (ta bort den en timme och sätta dit en igen) - kolla ventilspelet - kolla efter tjuvluft i insugningssystemet (gummislangar, packningar, O-ringar mm). Man kan spraya startgas med motorn på tomgång där man misstänker läckage. Går motorn bättre är det läckage där. Kanske bäst att vara ute för startgas lär brinna bra! - öppna luftmängdmätaren och justera hur mycket bränsle motorn får. Här är det stor risk för att man "skruvar bort sig"! - om inget annat hjälper skulle jag mäta upp motståndet i insprutningens elkablage samt testa en annan DME-box Blir det inte bra efter detta skulle jag nog sälja bilen! Per L |
|
|
Det visade sej vara kortis mellan sladdarna till Lamda-sonden, nu går den kalas igen. / Jon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.