AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
673

När gäller rostskyddsgarantin?

eson75
Hej,

Jag har en e36:a av årsmodell -98 och det finns lite rost på bakluckan.
Har/hade inte BMW 6års rostskyddsgaranti?
Går det att få det åtgärdat på garantin om det nu finns någonson?

ps. bilen är importerad från tyskland ds.

mvh
Andreas
Ja, det är 6 års rostskyddsgaranti. Åk till BMW och visa upp det så löser det sig troligtvis. (Det finns för övrigt ett stort antal trådar om detta, prova "Sök inlägg").

/Micke
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Rostskyddsgarantin gäller vanligen mot genomrostning som ej startat utifrån = litet värde.

DÄremot kan man via Goodwill-åtaganden få hjälp med flera saker, men då beror det vanligen på rena konstruktionsmissar (tex dörrarna på Ford Focus eller Mercedes E-klass).

/PTR
changco
PTR: Borde inte Goodwill-åtagenden gälla när det handlar om bakluckan på e-36 då alla gillar att blomma upp där?
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Jo det tycker man, men jag har ingen egen erfarenhet av det. Det borde det väl finnas andra som har här???
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Good will efter rostskyddsgarantin är nog inte sannolikt! (de brukar vara "benhårda" på tiden!)

Om det sker inom rostskyddsgarantin finns det nog goda förutsättningar att BMW åtgärdar luckan.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Tycker som micke,och till Bmw och visa upp den.
Rostskyddsgarantin gäller som sagt i 6år från och med det datum bilen registrerades första gången,så kolla upp det först.
Tex bilen kan ju va en -98 men togs i bruk 97-10-10 då är det ganska så kört =(.
Har nyss själv varit till Bmw gällande rost på backluckan ioförsig en e39 men det ska inte spela någon roll,och fått klartecken att dom ska byta backlucka =).
(import eller svenskåld har ingen betydelse för att den inte ska gälla)

"Riktiga män luktar diesel"
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
hmm vart lite stav fel i förra inlägget=)

"Riktiga män luktar diesel"
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Min bil är inne på verkstaden och får en ny baklucka på garanti just nu faktiskt. Rost bakom handtaget, och det var inga problem att få det åtegärdat, de skruvade inte ens loss handtaget för att kolla när jag var inne med den.

Ska hämta den vid lunch, väldigt trevligt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.