AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
857

Scuderia eller BMW förarkurs

Hej!

Är som många av er andra här väldigt förtjust i Nürburgring. Var senast nere i juli och hade fantastiskt kul! Nu tänkte jag boka in mig till nästa sommar på en förarkurs och funderar på vilken. Jag funderar mest på BMWs Nürburgring 3-dagars kurs där man kör med M3 E46 SMGII. Funderar även på Scuderia kursen men då är det egen bil som gäller, likaså i Belgien på Spa banan. Har ni något att rekommendera eller några förslag? Det ska vara något speciellt och ingen "vanlig" kurs. Tack!
Scuderian har väldigt gott rykte men som du säger så är det egen bil som gäller...

Zakspeed har en del trevliga utbildningar på ringen.
kika på deras hemsida zakspeed.de eller liknande

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Vad kostar den utbildningan som man kör m3 e-46???

M-POWER!
Scuderia i alla lägen! Super suveränt men dyrt. 2500 Euro + resan ToR + hotell:(

Qvarnis
Varför skulle du välja scuderia kursen? Är intresserad av ett lite mer utvecklat svar. Tack!
MatroxMGA:

Nu har jag ju inte varit på BMW kursen men väl på Scuderia (4 dgr). Extremt skickliga instruktörer, åkning mellan 8-17 varje dag + 2 timmars fri åkning varje dag. Jag utvecklades något extremt därnere som förare trots att jag nog innerst inne tyckte jag hade koll på det mest innan. Jag ska ner på samma kurs i vår igen, det gör de flesta som har gått den. Tar men en en dag före och en dag efter kursen på banan åker man hem RÄTT så mätt på bilåka = 6 dagar full gas från morgon till kväll. Mycket kul på kvällarna oxå, speciellt i Adenau...;)

BMW kursen är nog bra den oxå?

Qvarnis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.